Iranian Agriculture News Agency

برنامه جدید وزرات کشاورزی آمریکا:

قطع کمک‌های دولتی برای اشتغال‌زایی

ایالت کنتاکی به دریافت‌کنندگان کپن‌های مواد غذایی کمک می‌کند تا مهارت لازم برای هر شغلی را پیدا کنند

مارشا موزز بیشتر دوست دارد با خون سر و کار داشته باشد تا همبرگر. موزز مادر دو فرزند است که در شهر کوربین ایالت کنتاکی زندگی می‌کند. سال گذشته شوهر موزز از کار بیکار شد و برای تامین هزینه‌های خانواده به مشکلات بسیاری برخورد کرد.

قطع کمک‌های دولتی برای اشتغال‌زایی

مارشا بعد از پایان دبیرستان تحصیلات را کنار می‌گذارد و چندین سالی می‌شود که خانه‌دار است. بعد از بیکاری شوهرش، موزز نگران بود مجبور باشد در یک رستوران فست‌فود مشغول به کار شود.

او سپس به Path 2 Promise برخورد کرد؛ برنامه‌ای که به دریافت‌کنندگان کپن‌های مواد غذایی امکاناتی مانند آموزش‌های شغلی می‌دهد و از آن‌ها حمایت می‌کند. موزز از طریق این برنامه توانست هزینه کلاس‌های شش ماهه برای آموزش کمک‌های پزشکی را دریافت کند و در کلینیک پزشکی بازداشتگاه محله خود انترن شود. این برنامه همچنین هزینه یونیفرم و حمل و نقل موزز را فراهم کرده است. موزز در چهل سالگی توانست شغلی تمام‌وقت در کلینیک پیدا کند و دیگر نیازی به دریافت کپن‌های مواد غذایی نداشته باشد. او حالا در این کلینیک خون می‌گیرد،‌ دستیار پزشک است و از بیماران مراقبت می‌کند.

موزز درباره Path 2 Promise می‌گوید: «این برنامه درهای بسیاری را به رویم باز کرده است. نمی‌خواستم در یک رستوران فست‌فود یا فروشگاه کار کنم. دوست داشتم شغل بهتری داشته باشم».

این برنامه یکی از پروژه‌های ملی در آمریکا با هدف اشتغال‌زایی برای افرادی است که کپن‌های مواد غذایی دریافت می‌کنند. استیو بشیر که در سال 2015 فرماندار این ایالت بود این برنامه را راه‌اندازی کرد و موفق شد بودجه‌ای نزدیک به 20 میلیون دلار از وزارت کشاورزی آمریکا دریافت کند.

این برنامه زمانی اجرایی می‌شود که جمهوری‌خواهان- از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گرفته تا مت بوین،‌ فرماندار کنتاکی- خانواده‌های کم‌درآمد را مجبور می‌کنند تا برای ادامه دریافت کمک‌های دولتی مشغول به کار شوند. بعضی‌ها اگر می‌خواهند کمک‌های دولتی را برای مدت بیش از سه ماه دریافت کنند باید کار کنند، آموزش ببیند و داوطلب شوند.

برای افرادی که کمک‌های عمومی دریافت می‌کنند آسان نیست دوباره شغل پیدا کنند. به گفته ملیسا کیلن، مدیر پروژه این برنامه،  بسیاری از افرادی که کپن دریافت می‌کنند هیچ‌وقت شغلی نداشته یا سال‌هاست کار نکرده‌اند. خیلی‌ها باید از صفر شروع کنند یا مهارت‌های خود را برای نیازمندی‌های مشاغل امروزی افزایش دهند.

اما این برنامه به آن‌ها کمک می‌کند تا شغل پیدا کنند و تا به امروز باعث شده 2000 نفر کمک‌های مالی و مدیریتی بگیرند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید