Iranian Agriculture News Agency

پایانه بین المللی مرز خسروی پرترددترین مسیر اربعین

قائم مقام سازمان اورژانس کشور گفت: مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین امکانات بسیار مطلوبی برای تردد زائران اربعین حسینی دارد که متاسفانه تاکنون از آن استفاده نشده است.

پایانه بین المللی مرز خسروی پرترددترین مسیر اربعین

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مجتبی سیف در حاشیه سفر کمیته بهداشت و درمان اربعین به قصرشیرین و بازدید از پایانه بین المللی مرز خسروی و امکانات بهداشتی و درمانی مستقر در این مرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت بازگشایی مرز خسروی و تردد زائران در ایام اربعین ، متناسب با زیرساخت ، نیرو و امکانات دراین مرز رسمی مستقر خواهد شد.
به گفته او، مجموعه سازمان اورژانس از سازمانهای خدمات رسانی است که بهترین خدمت را به زائران ارائه کرده است و تمام توان خود را برای این مهم به کار می‌گیریم.
قائم مقام سازمان اورژانس کشور بیان کرد: همایش پیاده روی بزرگ اربعین که چند سالی است در کشور به همت مسئولان آغاز شد با استقبال بسیار خوب مردمی روبرو شده است و بی شک از تمام امکانات و ظرفیتهای موجود در راستای ارائه خدمت به زائران حسینی استفاده می شود.
قائم مقام سازمان اورژانس کشور اضافه کرد که کمیته بهداشت و درمان اربعین کار ارزیابی در مرزهای چهارگانه کشور (مهران ، شلمچه ، چذابه و خسروی) به منظور استقرار تیم های بهداشتی را انجام داده است تا بتوانیم امسال خدمات رسانی بهتری را به زائران ارائه دهیم.
سیف گفت: همه مسئولان در تمامی مرزهای چهارگانه کشور مشغول استقرار امکانات و ایجاد شرایط و رفع نواقص و کاستی ها هستند تا بتوانیم به صورت هماهنگ امکانات خوبی را برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

** مجموعه پایانه بین المللی مرز خسروی ایام اربعین آماده است
مدیر پایانه بین المللی مرز خسروی نیز از آمادگی این مجموعه برای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی خبر داد.
امین حیدریان به خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تمامی گیت های گذرنامه ، سالن های مسافری ، فیبر نوری ، آب آشامیدنی ، سرویس های بهداشتی در مجموعه پایانه مرز خسروی برای خدمت رسانی به زائران اربعین آماده است.
وی اظهار داشت: پایانه مسافری و بین المللی خسروی تنها پایانه مرزی کشور است که دارای سرسرای مسافری ورود و خروج مجزاست و امکان خروج 120 تن را در یک دقیقه دارد و ساعات تردد در آن نیز به صورت شبانه روزی است.
به گفته این مقام مسئول ، مسافت کوتاه مرز خسروی با شهرهای زیارتی عراق و پایتخت این کشور ، مسیر مناسب ، وجود امکانات و زیرساخت های مناسب ، باعث شده که مسافران مرز خسروی را برای ورود به کشورمان انتخاب کنند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید