Iranian Agriculture News Agency

هشدار سعید معروف درباره بحران کم آبی

سلبریتی‌ها «من صدای آب هستم» را فراموش نکنند

ایانا- گروه فرهنگ و هنر: با گذشت حدود یک سال از آغاز کمپین «من صدای آب هستم» به نظر می رسد شور اولیه برای پیگیری اهداف آن فروکش کرده است. از میان اغلب هنرمندان و سلبریتی هایی که در نخستین روزها و ماه های راه اندازی این پویش در کنار آن بودند و برایش دل سوزاندند و وقت گذاشتند، الان مدتهاست خبری درباره اقدامی جدید نیست. ظاهرا تنوع مشکلات کشور و بویژه معضل گرانی موجب شده تا حواسها از بحران سهمگین کم آبی و خطرات نگران کننده خشکسالی معطوف به موارد دیگری شود. حال آنکه هنرمندان و چهره های معروف می توانند با تمرکز روی این مشکل بزرگ و تشویق مردم به رعایت الگوی صحیح مصرف و نه صرفا صرفه جویی، کمک حال دولت برای گذر از این بحران و چه بسا در حکم بسترساز برای ارائه راهکارهای بهینه سازی مصرف آب و حفظ بهتر منابع آبی باشند.

سلبریتی‌ها «من صدای آب هستم» را فراموش نکنند

پویش اجتماعی و مردمی «من صدای آب هستم» با حضور چهره‌های هنری، سیاسی، علمی، رسانه‌ای و مذهبی کشور، اواخر شهریور پارسال برگزار ‌شد. پویشی که چهره هایی همچون رضا کیانیان، رویا نونهالی ،اکبر زنجانپور،لادن مستوفی ،محمد رضا زائری، شبنم قلی خانی،احمد مسجدجامعی، عبدالحسین مختاباد، فاطمه گودرزی، آتیلا پسیانی،سعید معروف، حسین سلیمانی،مهرداد صدیقیان، ملانی آوانسیان،پوریا آذربایجانی، مژده لواسانی،هومن حاجی عبداللهی،مریم کاویانی، رضا یزدانی،سعید اسدی، سید محمدعلی ابطحی،هدایت هاشمی،بهاره رهنما، فریبا نادری،حسین پاکدل،حسن فتحی،عاطفه رضوی،مهدی پاکدل،کوروش تهامی،عبداله اسکندری و ... به آن پیوستند.

از این بین اما تنها سعید معروف، بازیکن و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران است که همچنان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به صورت فعال به این مسئله می پردازد و پست و ویدئو منتشر می کند. 

اقدامی که می تواند در جلب توجه افکار عمومی به یکی از مهمترین چالش‌های زیست محیطی و حتی امنیتی و اجتماعی هشدار دهنده و روشنگر باشد. معروف آخرین بار دو روز پیش تصویری از یک گل روییده در خشکزار را منتشر کرد و نوشت:«آّب فقط آب نیست! اب اقتصاد است.آب اشتغال است.آب غذاست.آب سلامت است.آب انرژی است. آب صلح است. آرامش است، وحدت است، امنیت است... هم مسیر با سفیر آب ایرانف برای فرهنگ سازی مصرف بهینه».

پویشی که اهداف ایجادش در موارد قابل اعتنایی همچون آگاهی و همدلی میان طیف‌های مختلف اجتماعی جهت مطالبه مردمی از مسئولین برای تصویب و اجرای اقدامات اثربخش و غیرشعاری در حل بحران آب کشور خلاصه می شود.

بر همین اساس هم به نظر می رسد همراهی مستمر و نزدیک هنرمندان با این پویش و کمپین های مشابهی مثل «نه به مصرف غلط آب» و ... می تواند نقش بین نظیری در تشویق آحاد جامعه برای رعایت الگوی بهینه مصرف داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید