Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

به دنبال تنوع بذری هستیم

روز پنج شنبه 25 مرداد، کمیته فنی بذر گندم فارس با حضور اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور، اسماعیل زاده مقدم رئیس بخش غلات موسسه تحقیقات اصلاح وتهیه نهال و بذر و روستایی رئیس بخش غلات مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس و توکلی مشاور استاندار فارس در امور کشاورزی تشکیل جلسه داد.

به دنبال تنوع بذری هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز ، محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در جلسه کمیته فنی بذر این استان گفت: استاندار فارس با اهتمام جدی و هم برنامه محوری مسائل کشاورزی را دنبال می‌کند، این سازمان نیز با تشکیل کمبته فنی برنامه چند ساله تولید و تامین بذر استان را به قوت اجرا می‌کند.

قاسمی با بیان‌ اینکه استان فارس از دیرباز در تولید گندم کشور مشارکت داشته و همیشه درحوزه بذرخدمت‌دهنده به کشور بوده، افزود:  شرکت‌های بذری استان شرکت‌هایی بسیار قدرهستند،که در طول سالیان متمادی به لحاظ تولیدی با ریسک پذیری بالایی فعالیت دارند، چرا که به عنوان مثال این شرکت‌ها پایه گذار بذر سیروان بودند،  قطعا از بذور جدید هم استقبال می کنند و ما نیز ما به دنبال تنوع بذری هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: باید واگذاری به شرکت‌های بذری گام به گام صورت گیرد و کمیته‌ای فنی با بررسی امکانات، تجهیزات و سوابق خوب نسبت به واگذاری بذر به آن ها اقدام کند، تا استان فارس مانند گذشته بتواند در چرخه بذری تامین کننده علاوه بر بذر استان،  تامین کننده بخش اعظمی از بذر مناطق جنوبی کشور باشد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به تحلیل منابع آبی استان و لزوم ترویج کشت دیم، تاکید کرد: تحقیقات دیم نداریم که این نقصیه با همکاری مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور برطرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید