Iranian Agriculture News Agency

تهدیدهای "هوک" آغاز شد

چین اقدامات آمریکا را تضعیف می‌کند

ایانا_ گروه اخبار و رویدادها|| ایالات متحده آمریکا به زعم خود از تمام توان و امکانات موجود برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد کرد. دونالد ترامپ شیوه‌ای را پیش گرفته که البته در درون خود آمریکا هم منتقدان دارد. همین دیروز صدای رئیس سابق سیا و رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا هم درآمد و ترامپ را آدمی کارنابلد دانست و گفت که اقدامات او در مسیر شخصی است ونه منافع ملی آمریکا. دیروز برایان هوک هم به عنوان نماینده ویژه در امور ایران انتخاب شد تا نشانه این باشد که ایالات متحده در طراحی آنچه در ذهن دارد بسیار جدی است. حالا خوک نخستین خط و نشان خود را کشیده و اظهار کرده، دولت ترامپ آماده است همه کشورهایی که نفت ایران را پس از مهلت تعیین شده در نوامبر وارد می‌کنند از جمله چین که بزرگترین خریدار نفت ایران است، هدف تحریم قرار دهد.

چین اقدامات آمریکا را تضعیف می‌کند

برایان هوک که به عنوان نماینده ویژه و رئیس جدید گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا منصوب شده است، این را هم‌ گفت که آمریکا برای کشورهایی که اقداماتی را برای کاهش خرید نفت انجام داده‌‌اند، معافیت صادر خواهد کرد.

هند و کره جنوبی از جمله مشتریان نفتی بزرگ ایران هستند. هر دو کشور کاهش وارداتشان از ایران را آغاز کرده و امیدوارند بتوانند معافیت از تحریمهای آمریکا دریافت کنند و به خرید نفت ایران ادامه دهد.

اما چین مکررا اعلام کرده که برنامه‌ای برای رعایت تحریم‌های آمریکا که قرار است چهارم نوامبر علیه بخش انرژی ایران اجرا شود، ندارد.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند چین واردات نفت از ایران را افزایش دهد و اقدامات آمریکا برای منزوی کردن ایران را تضعیف کند.

برایان هوک، در پاسخ به پرسشی درباره برنامه چین برای ادامه واردات نفت ایران، وضع تحریمهای ثانویه علیه پکن را منتفی نکرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید