Iranian Agriculture News Agency

ادعای نشر خبر دروغ، رسانه‌های آمریکا را متحد کرد

مطبوعات علیه ترامپ

۲۰۰ روزنامه کوچک و بزرگ به کارزار ضد ترامپ پیوستند

ایانا_ گروه اخبار و رویدادها|| دونالد ترامپ بارها و بارها حملات سختی را علیه مطبوعات، ترتیب داده و از هر فرصتی برای حمله به رسانه‌های منتقد خود استفاده کرده است، حالا اما سردبیران ارشد رسانه‌های آمریکایی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. مدافعان مطبوعات آزاد ادعا می‌کنند که تلاش‌های رئیس‌جمهوری آمریکا، نقش رسانه‌های خبری را به‌عنوان دژی در برابر سوءاستفاده از قدرت تهدید می‌کند و تضمین آزادی مطبوعات را در قانون اساسی کشور زیر سوال می‌برد.

مطبوعات علیه  ترامپ

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه‌های بزرگ و کوچک آمریکا امروز -پنج‌شنبه- از حملات بی‌امان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به شبکه‌های خبری انتقاد کردند و کارزاری را از سردبیران ترتیب داده‌اند که بر اهمیت آزادی مطبوعات انگشت می‌گذارد.

روزنامه بوستون گلوب این جنبش را برای نخستین‌بار به راه انداخت و بیش از ۲۰۰ جریده در سراسر آمریکا به این کارزار پیوسته‌اند.

سردبیر روزنامه گلوب گفت: «امروز در ایالات متحده، ما رئیس‌جمهوری داریم که این روند را به راه انداخته که هرکس با چشم و گوش بسته از سیاست‌های دولت فعلی حمایت نکند "دشمن مردم" خوانده می‌شود.»

او در یادداشتی با عنوان «روزنامه‌نگاران دشمن نیستند»، ادامه داد: «این یکی از هزاران دروغی است که این رئیس‌جمهور به خورد ما داده است، مانند زمان‌های قدیم که یک شارلاتان‌گری جادویی را بر سر مردم می‌ریخت.»

این تلاش‌ها در راستای ادعاهای مداوم ترامپ صورت می‌گیرد که هر شبکه‌ای را که از او انتقاد کند «اخبار دروغین» می‌نامد.

به گزارش ایلنا مدافعان مطبوعات آزاد ادعا می‌کنند که تلاش‌های ترامپ، نقش رسانه‌های خبری را به‌عنوان دژی در برابر سوءاستفاده از قدرت تهدید می‌کند و تضمین آزادی مطبوعات را در قانون اساسی کشور زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید