Iranian Agriculture News Agency

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تسهیلات اشتغال، روستاییان را ماندگار می‌کند

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به طرح "روستا تعاون" خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰۰ تعاونی برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت‌نام کرده‌اند.

تسهیلات اشتغال، روستاییان را ماندگار می‌کند
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کار،  سیدحمید کلانتری  با اعلام این خبر، درباره روند اجرای طرح روستا تعاون، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۴۰۰۰ تعاونی برای استفاده از منابع طرح اشتغال پایدار روستایی در سامانه کارا ثبت‌نام کردند که بخشی از آن‌ها طرح‌هایشان در کارگروه‌های اشتغال تصویب شده است.
به گفته او، در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ روستا طرح‌هایشان یا منعقد شده و یا موفق به دریافت وام شده‌اند .
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که در صورت موفقیت طرح، تا پایان اجرای آن، تعاونی‌های روستایی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
کلانتری با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ارائه طرح‌های اشتغالزا وجود ندارد، گفت: در هر زمینه‌ای که ظرفیت‌های استانی اجازه بدهد، از رسته‌های دامداری و کشاورزی، شیلات و آبزیان و محصولات دامی تا پوشاک و فرش و فرآورده‌های غذایی استفاده خواهیم کرد.
معاون تعاون وزارت کار، ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح زمینه جلوگیری از مهاجرت به شهرها و ماندگاری روستاییان در روستاها را فراهم کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید