Iranian Agriculture News Agency

در ضرورت بهره‌گیری نقطه نظرات اهل‌فن

سیده فاطمه ذوالقدر_نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی|| مصائب و مشکلات اقتصادی که بر کشور حاکم شده امروز صرفاً در حریم اقتصاد باقی نمانده و سایر وجوه زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را از خود متأثر کرده است.

در ضرورت بهره‌گیری نقطه نظرات اهل‌فن

لذا یکی از راهکارهای که مجلس نیز با آن همراه است، تغییر تیم اقتصادی دولت است که با بانک مرکزی از سوی دولت شروع شد؛ اما یقیناً اجماع افکار و بهره بردن از تجارب بین‌المللی و دانش و تئوری‌های که قابلیت عملیاتی شدن را دارد می‌تواند در فرایند تصمیم‌گیری و خروج از این بحران که هرروز عرصه را برای زندگی و معیشت مردم تنگ‌تر می‌کند، مفید فایده قرار بگیرد.

اقدام مثبت و شایسته و درخور توجه ای که از سوی اقتصاددانان مطرح کشور انجام شد، نشانگر انسجام اجتماعی و وحدت ملی است. در اینجا هرکس به سهم خویش درصدد است باری را از دوش مشکلات اقتصادی کشور بردارد. یقیناً دولت تدبیر وامید با درایت و رویکردی اصلاحاتی که بر آن باور دارد، باید از نقطه نظرات اهل‌فن و صاحب‌نظران در هر عرصه، بهره بگیرد تا از سوگیری‌های عملکردی و رفتاری که بعضاً منجر به نتایج و منافع برای گروهی خاص شده و همچنین شیوع بیکاری، رانت، اختلاس، قاچاق و از دست دادن ثروت و منابع ارزی کشور را به همراه داشته به‌طورجدی جلوگیری کند.

همچنین دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت بر مبنای علم و دانش روز دستاوردهای مطلوبی برای جامعه در میان‌مدت و بلندمدت رقم بزند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید