Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن برنج کشور:

ارقام پر مصرف برنج خریدار ندارد

ایانا-کشاورزی: در گیلان میزان کشت ارقام پرمحصول به شدت کاهش یافته است، در حال حاضر کشاورزان در گیلان، رقم هاشمی کشت می‌کنند و در مازندران نیز انواع ارقام طارم کشت می‌شود.

ارقام پر مصرف برنج خریدار ندارد

میزان کشت ارقام پرمحصول برنج در استان‌های گیلان و مازندران به شدت کاهش یافته و کشاورزان به کشت ارقام محلی که خریداران بیشتری دارد، رو آورده‌اند.

جمیل علیزاد شایق دبیر انجمن برنج کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا از کاهش میزان کشت ارقام پرمحصول برنج خبر داد و گفت: کشاورزان در حال حاضر به دلیل پایدار نبودن حمایت در کاشت این محصولات آن را کشت نمی کنند و به ارقام محلی روی آورده اند.

او با بیان اینکه در گیلان میزان کشت ارقام پرمحصول به شدت کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر کشاورزان در گیلان، رقم هاشمی کشت می‌کنند و در مازندران نیز انواع ارقام طارم کشت می‌شود.

او با تاکید بر اینکه کشاورزان به سمت ارقامی می‌روند که خریداران بیشتری داشته باشد، افزود: خوشبختانه باران‌های اخیر در برخی استان‌ها خسارت زیادی به خوشه‌های برنج وارد نکرده و پس از چند روز آفتابی به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

دبیر انجمن برنج کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت مکانیزاسیون برنج اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه قیمت این دستگاه‌های وارداتی بسیار بالا است و کشاورزان قدرت خرید آن را ندارند.

علیزاده با بیان اینکه کشاورزان به صورت تجمیعی نیز اقدام به خرید این دستگاه‌ها نمی‌کنند، گفت: بهتر است برنامه‌ریزی در راستای تولید این دستگاه‌ها در داخل کشور با قیمت مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید