Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

توسعه زنجیره ارزش و الگوی کشاورزی قراردادی با بکارگیری شیوه‌های نوین

ایانا-کشاورزی: مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه زنجیره ارزش و الگوی کشاورزی قراردادی و لزوم بکارگیری شیوه‌های نوین تامین مالی مبتنی بر قرارداد، تاکید کرد.

توسعه زنجیره ارزش و الگوی کشاورزی قراردادی با بکارگیری شیوه‌های نوین

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد خالدی در سمینار تامین مالی بنگاه های خرد و کوچک که با حضور مدیران ارشد نظام بانکی کشور، مدیران توسعه کارآفرینی و اشتغال و سیاست‌گذاران حوزه کشاورزی و صنعت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، به تبیین رویکردها و ساز و کارهای توسعه کسب و کارهای کشاورزی پرداخت.

او با تاکید بر زنجیره ارزش و کشاورزی قراردادی و لزوم بکارگیری شیوه‌های نوین تامین مالی مبتنی بر قرارداد، به اقدامات انجام گرفته در وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در حوزه تأمین مالی کشاورزان خرد در راستای توسعه الگوی کشاورزی قراردادی اشاره کرد و یادآور شد: پس از ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توسعه کشاورزی قراردادی، با هماهنگی کامل با بانک کشاورزی تلاش می‌کنیم الگوی مالی زنجیره ارزش کشاورزی مبتنی بر قرارداد را تدوین و نمونه‌هایی را عملیاتی و اجرایی کنیم.

خالدی ادامه داد: تاکید اصلی این روش، حرکت از تامین مالی نقطه‌ای و جزیره‌ای فعالان اقتصادی به سمت تامین مالی زنجیره ارزش به گونه‌ای است که منجر به هماهنگی بیشتر فعالان و حلقه‌های مختلف زنجیره عرضه در بخش کشاورزی شده و تامین کننده مالی بتواند با دو یا بیش از دو عامل از اجزای زنجیره ارتباط برقرار کند.

مدیر کل امور اقتصادی با اشاره به تجربیات دنیا در زمینه کشاورزی قراردادی، به چند نمونه از الگوهای موفق تجربه شده در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جهت‌گیری وزارت جهاد کشاورزی توسعه این الگوها و حمایت از الگوهای مشابه در بخش کشاورزی است.

در این همایش، قائم مقام معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به تغییر رویکرد وزارتخانه از کشاورزی سنتی به کسب‌وکارهای کشاورزی، گفت: با توجه به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توسعه کشاورزی قراردادی، توسعه روش‌های تامین مالی مربوط به آن در دستور کار وزراتخانه قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید