Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

کشت پاپایا در فضای بسته برای اولین بار در استان تهران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید از گلخانه کشت پاپایا در ورامین گفت: اگر بتوانیم بازار را قبل از تولید محصولات بسنحیم و تنوع محصولات را درنظر بگیریم، به پایداری در گلخانه‌ها دست خواهیم یافت.

کشت پاپایا در فضای بسته برای اولین بار در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، عباسعلی عامری به همراه مدیر زراعت، مدیر باغبانی، مدیر جهاد کشاورزی ورامین و برخی کارشناسان از گلخانه 2هزار و 500 مترمربعی کشت پاپایا در ورامین بازدید کردند.

بهره‌بردار این طرح پس از واردات بذر پاپایا از پاکستان، نشاء آن را پرورش داده و دست به کشت محصول زده است که به گفته وی، این گلخانه اولین نمونه کشت پاپایا در فضای بسته در کشور به شمار می رود که هر درخت 200 کیلو بار خواهد داد.

او ادامه داد: پیش بینی ما این است که بیش از هزار میوه پاپایا از این گلخانه برداشت شود که مصرف داخلی و صادراتی خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: اگر بتوانیم بازار را قبل از تولید محصولات بسنجیم  و تنوع محصولات را درنظر بگیریم ، به پایداری در گلخانه ها دست خواهیم یافت.

عامری با اشاره به کاشت میوه کینوآ در پیشوا و برخی شهرستان های استان اظهار داشت: کشت محصولات جدید مثل پاپایا و سایر محصولات گرمسیری در گلخانه ها سود آور خواهد بود و حتی برخی بهره برداران تولیدات خود را به هتل ها عرضه می کنند.

او از حضور مدیرکل دفترمیوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در جلسه آتی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای استان خبر داد و گفت: مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در هشتاد و پنجمین جلسه ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و قارچ استان تهران که روز یکشنبه 28/5/97 در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت و درخصوص الگوی کشت پیشنهادی برای توسعه گلخانه‌ها مطالبی ارائه خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و هیئت همراه از گلخانه 4 هکتاری سبزی و صیفی ورامین که همزمان با هفته دولت در شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید، بازدید کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید