Iranian Agriculture News Agency

هفته آینده در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود

بررسی طرح دعوای ایران علیه آمریکا در دادگاه لاهه

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه این کمیسیون برای بررسی موضوع طرح دعوای ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه درباره اعمال تحریم‌های آمریکا در برجام خبر داد.

بررسی طرح دعوای ایران علیه آمریکا در دادگاه لاهه

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، هادی شوشتری اظهار کرد: با تلاش‌های کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار است هفته آینده جلسه‌ای در کمیسیون پیرامون بررسی موضوع طرح دعوای ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه آمریکا به دلیل اعمال تحریم‌ها برگزار شود.

به گفته او، این جلسه با حضور نمایندگانی از معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه، دفتر خدمات حقوق بین‌الملل ریاست‌جمهوری و معاون حقوقی و سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: بعد از طرح دعوای وزارت خارجه در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه آمریکا پیروزی برای جمهوری اسلامی تا همین مقطع کسب شد چون لاهه قرار موقتی مبنی بر خودداری از اعمال تحریم‌ها تا اطلاع ثانویه را به وزارت خارجه آمریکا ابلاغ کرد. ما در جلسه می‌خواهیم این موضوع را به‌صورت کارشناسی بررسی کنیم که گزارش نهایی آن به مقامات ذی‌ربط داده خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید