Iranian Agriculture News Agency

معاون امور تعاون وزارت کار:

اینترنت همچون آب و برق از امکانات اشتغال روستایی است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه روستایی اولین هدف و رسالت تعاونی های دهیاری است به این معنی که زیر ساخت های روستا توسط این تعاونی ها ایجاد شود.

اینترنت همچون آب و برق از امکانات اشتغال روستایی است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کار در اولین همایش "نقش تعاونی‌های دهیاری در توسعه روستایی" صبح امروز با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تعاونگران روستایی از سراسر کشور در مرکز فرهنگی تلاش برگزار شد.
کلانتری در این همایش با تاکید بر اینکه رسالت اصلی تعاونی های روستایی، توسعه روستایی است، گفت: توسعه روستایی به معنای عام یعنی فراهم کردن زیر ساخت های توسعهای، به عبارت دیگر یعنی محیط روستا را برای کار و تلاش و زندگی از امکانات  آب و برق گرفته تا شبکه اینترنت آماده کنند.
او نقش دوم تعاونیهای دهیاری و روستایی را کمک به اقتصاد روستا عنوان و اظهار کرد: هر تعاونی دهیاری باید به کمک دهیاران استعدادهای منطقه را به خوبی شناسایی کند .تعاونی های دهیاری میتوانند ظرفیتهای اقتصادی روستا را شناسایی و مدیریت کنند و بدانند چه راهکارهایی برای افزایش ظرفیتها وجود دارد و در این مسیر لازم است از مشورت های حرفه ای استفاده شود تا توسعه پایدار داشته باشیم. 
او با تاکید بر اینکه تعاونی های دهیاری باید آموزش های توسعه ای ببینند، خاطرنشان کرد: تعاونگران لازم است در هر روستا با کمک تسهیل گران توسعه آموزش ببینند و اطلاعات لازم را داشته باشند. خود تعاونی ها و دهیاریها میتوانند تجربیات خوبی را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

کلانتری با بیان اینکه تعاونی های دهیاری می توانند به خوبی از تسهیلات طرح اشتغال روستایی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود به خوبی استفاده کنند، بیان کرد:  ظرفیت بزرگ دیگری که تعاونی های دهیاری می توانند از آن استفاده کنند ماده 26 برنامه ششم توسعه است که بر اساس آن به دولت اجازه داده شده کلیه خدمات خود را در حوزه های مختلف در اختیار تعاونی ها قرار دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید