Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بسته حمایت از صنایع کوچک و متوسط هفته آینده به دولت ارایه می‌شود

ایانا- اقتصاد: یکشنبه هفته آینده بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط تقدیم دولت خواهد شد. بسته حمایتی در حوزه تامین، منابع ارزی، تسهیلات و اختیارات که مجموعاً در قالب بسته حمایتی است به رئیس جمهوری ارایه می‌شود.

بسته حمایت از صنایع کوچک و متوسط هفته آینده به دولت ارایه می‌شود

معاون وزیر صنعت از ارایه بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط به دولت در یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایانا، صادق نجفی در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع کوچک، با بیان اینکه ارز دولتی 4200 تومانی به واردات مواد اولیه کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد، از ارایه بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط به دولت حکایت کرد.

او ادامه داد: بیش از 90 درصد صنایع کشور در قالب ٨١هزار واحد صنعتی دارای پروانه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مربوط به صنایع کوچک است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه 10 درصد از صنایع کوچک را صادراتی خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: لایحه حمایت از شرکت‌های مدیریت صادراتی را وزیر صنعت به زودی به دولت ارایه خواهد کرد و پس از طی مراحل قانونی به مجلس ارایه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه به‌زودی بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط را به دولت ارائه می‌دهیم، توضیح داد: یکشنبه هفته آینده بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط تقدیم دولت خواهد شد. بسته حمایتی در حوزه تامین، منابع ارزی، تسهیلات و اختیارات که مجموعاً در قالب بسته حمایتی است به رئیس جمهوری ارایه می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان کالاهای اساسی، گفت: هراندازه که تولیدکنندگان کالاهای اساسی برای واردات مواد اولیه نیاز به ارز 4200 تومانی دولتی داشته باشند دولت بدون محدودیت تامین می‌کند. ارز ثانوی برای صادرات در مقابل واردات و ارزی که از صرافی‌ها می‌گیرند به واحدهای تولیدی توسط دولت به این واحدها اختصاص می‌یابد.

او با تاکید بر اینکه ممنوعیت واردات 330 قلم کالا به کشور اعلام‌ شده است، خاطرنشان کرد: امروز در حل مشکلات اقتصادی نیاز به حرکت جهادی داریم که در دوران دفاع مقدس داشتیم و تولیدکنندگان افسران خط مقدم تولید هستند.

نجفی در خصوص شرایط بدهکاران بانکی واحدهای صنعتی یادآور شد: به بانک‌ها بخشنامه شده تا به خاطر بدهی واحدهای تولیدی را تعطیل نکنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید