Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

تامین مواد غذایی با مشکل روبه‌رو نیست

ایانا-کشاورزی: در صورتی که تحریم‌ها تشدید شود با مشکلی در تامین مواد غذایی بخصوص کالاهای اساسی مواجه نخواهیم شد.

تامین مواد غذایی با مشکل روبه‌رو نیست

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کشور در حال حاضر در تولید بسیاری از مواد غذایی به خودکفایی رسیده و واردکننده نیست، توضیح داد: در صورتی که تحریم‌ها تشدید شود با مشکلی در تامین مواد غذایی بخصوص کالاهای اساسی مواجه نخواهیم شد.

به گزارش ایانا، محمود حجتی در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور در گلوگاه مازندران با اشاره به اینکه راهکارهای لازم در این خصوص اندیشیده شده است تا مشکلی با تشدید تحریم‌ها به وجود نیاید، گفت: کشور از نظر ذخایر و بنیه مواد همچون گندم ، شکر و طیور وضعیت خوبی دارد و روغن و علوفه برای دام تنها مواد غذایی وارداتی است .

او با یادآوری اینکه به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های اقلیمی متفاوت و آب و هوای چهار فصلی ، کشورمان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد، تاکید کرد که این ظرفیت می‌تواند در کشت مفید انواع محصولات تاثیر داشته باشد. این ویژگی‌ها باعث شده به طور مثال ایران در زمینه محصولات باغی از دیر باز جز صادرکنندگان برتر جهان باشد که در گذشته به صورت خشکبار و امروز با ورود تجهیزات مدرن به صورت میوه، سبزی و تره بار این صادرات صورت می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ایران را رتبه دار در زمینه تولید طیور در جهان اعلام کرد و گفت: کشورمان جز هشت کشور اول تولید‌کننده طیور است و امروز با برخورداری از کشتارگاه‌های مجهز و مدرن طیور که منطبق با تکنولوژی‌های برتر دنیاست تولیدات غذایی مورد تایید کارشناسان مواد غذایی دنیا وارد بازار می‌شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید