Iranian Agriculture News Agency

محمود حجتی:

ساخت شالیکوبی مدرن در دستور کار قرار دارد

ایانا-کشاورزی: نباید تراکم کشت شمال در کشور یک باشد. از این رو اگر سدِ هَراز تکمیل شود، قطعاً کمک بزرگی به بالا رفتن تراکم کشت در این منطقه خواهد شد. همچنین شمال از نظر تجهیز و نوسازی اراضی و صنایع کشاورزی با مشکل اساسی مواجه است، بنابراین باید در این زمینه تدابیری اندیشید.

ساخت شالیکوبی مدرن در دستور کار قرار دارد

وزیر جهاد کشاورزی از در دستور کار قرار گرفتن ساخت شالیکوبی مدرن خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، در بازدید از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادارت برنج ایران در آمل گفت: «گذشتگان زمین‌های کشاورزی را حفظ کردند، پس ما نیز نباید آن‌ها را تبدیل به ویلا کنیم. چرا که تغییر کاربری اراضی، قطعاً به ضرر مردم و اهالی منطقه به ویژه کشاورزان خواهد شد. وقتی شالیزارها را تبدیل به ویلا می‌کنیم، اشتغال‌زایی را در منطقه از بین می‌بریم.»

حجتی با اشاره به ضرورت برندسازی محصولات کشاورزی، ادامه ‌داد: «با برندسازی و توجه به کیفیت محصولات کشاورزی، مسلماً می‌توانیم در امر تولیدات حرفی برای گفتن داشته باشیم. همچنین لازم است برنامه‌هایی در جهت کاهش هزینه تولیدات در این بخش تهیه شود، چرا که این موضوع امری ضروری در کشاورزی است.»

او با اعلام اینکه ساخت شالیکوبی‌های مدرن در دستور کار قرار داده شده، توضیح داد: «نباید تراکم کشت شمال در کشور یک باشد. از این رو اگر سدِ هَراز تکمیل شود، قطعاً کمک بزرگی به بالا رفتن تراکم کشت در این منطقه خواهد شد. همچنین شمال از نظر تجهیز و نوسازی اراضی و صنایع کشاورزی با مشکل اساسی مواجه است، بنابراین باید در این زمینه تدابیری اندیشید.»

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمل می‌تواند مرکز دامپروری باشد، تصریح کرد: «صنعت دامپروری می‌تواند درآمد تکمیلی در کنار لبنیات ایجاد کند، اما هم اکنون زاد ولد گوسفند بومی در کشور هفت دهم تا ۲.۵ درصد است. همچنین پایین بودن نصاب اراضی از مشکلات فراروری در این منطقه است. از این رو صنایع جنبی باید در کنار تولید برنج رشد داشته باشند و بهتر است خرید توافقی برنج نیز صورت گیرد.چرا که به توسعه کشت برنج قطعاً کمک خواهد کرد.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید