Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان:

پوشش مدارس مطابق سند تحول باید طراحی شود

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از تدوین منشور حقوق والدین خبر داد و گفت: طراحی لباس فرم مدارس امسال از سوی انجمن اولیا و مربیان طبق تکلیف سند تحول انجام می‌شود.

پوشش مدارس مطابق سند تحول باید طراحی شود

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، نورعلی عباسپور در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تنوع فعالیتی زیادی در انجمن اولیا و مربیان داریم، گفت: ۲۶ میلیون جمعیت خانواده جامعه هدف ما هستند.

عباسپور درباره لباس فرم دانش آموزان گفت: یکی از ایراداتی که در سطح مدارس وارد می‌شود، همین لباس فرم است. ما بخشنامه‌ای سراسری که به خانواده‌ها تحمیل کند حتما باید لباس فرم ویژه‌ای برای دانش آموز تهیه کنند را نداریم. اینها اموری بر عهده خود خانواده است و معمولا انجمن‌های اولیا و مربیان این کار را انجام می‌دهند و انجمن مدارس نظر اولیا را اخذ و تصمیم می‌گیرند چه نوع پوششی را با رعایت شاخص‌های مربوط تهیه کنند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان ادامه داد: طراحی الگوی پوششی متناسب با فرهنگ کشور در سال ۹۷ بر عهده انجمن اولیا و مربیان گذاشته شده است. بحث پوشش در زیر نظام مدیریت و راهبری سند تحول بازنگری قوانین برای استفاده از طرح های یکسان یا متنوع با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی آمده است که طراحی چارچوب آن به ما واگذار شده است.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره سرویس مدارس گفت: تصمیم گیری، راهبری و ساماندهی سرویس مدارس بر عهده سه وزارتخانه آموزش و پرورش، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی است. سال گذشته جلساتی برگزار و دستورالعمل حمل و نقل دانش آموزی اصلاح شد. قرار است نشست کارگروه ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان هر ماه برگزار شود تا مشکلات این حوزه مرتفع شوند.مقرر شده با توجه به اهداف و ماموریت‌های هر دستگاه تقسیم کار صورت گیرد. مثلا تامین خودرو، بیمه و... جزو وظایف ذاتی شهرداری و وزارت راه است. شهرداری ها موظف به طراحی سامانه ای شده بودند که این کار انجام شده و ما در حال بررسی آن هستیم.  

وی با بیان اینکه این سامانه سال گذشته در قزوین به طور آزمایشی اجرا شد و اشکالات اندکی داشت که اصلاح شد، اظهار کرد: در هفته آینده استان‌ها میزبان سازمان شهرداری‌ها برای ارائه برنامه‌های آموزشی هستند.  

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: در این دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش به عنوان کارفرما و وزارت راه و شهرداری به عنوان پیمانکار مسوولیت سرویس مدارس را بر عهده دارند.

وی تامین خودروی استاندارد برای سرویس مدارس را از جمله اولویت‌های کارگروه ماده ۱۹ دانست و گفت: معرفی شرکت‌های پیمانکار از سوی شهرداری صورت می‌گیرد و آموزش و پرورش باید آن را تایید کند. ما شرکت‌هایی که خانواده‌ها بالاترین رضایت را از آنها داشته باشند در اولویت عقد قرارداد قرار می‌دهیم.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظارت بر سرویس مدارس را انجام می‌دهیم، گفت: در دستورالعمل شرایط رانندگان به طور کامل قید شده که داشتن ۲۳ سال تمام، عدم ابتلا به بیماری مسری، نداشتن سوء پیشینه، تاهل و... از این جمله است. همچنین در دستورالعمل آمده سرویس‌هایی چون ون و مینی بوس که بالای چهار نفر ظرفیت دارند باید مراقب داشته باشند.  

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره گرانی سرویس مدارس، گفت: اکنون حدود ۵۰ درصد همین سرویس‌هایی که داریم، حمل و نقل توسط آزادبرها صورت می‌گیرد. هرچند توصیه می‌کنیم خانواده‌ها از سرویس‌های مورد تایید استفاده کنند.  

عباسپور درباره نصب جی پی اس بر روی سرویس مدارس گفت: اکنون جی پی اس گران است، البته سال قبل در برخی استان ها نصب جی پی اس انجام شد. برای امسال در سامانه سرویس مدارس، اپلیکیشن بصرفه‌ای طراحی شده است و دستور اکید وزیر این است که همه سرویس مدارس باید این اپلیکیشن را داشته باشند تا خانواده مسیر رفت و برگشت فرزندشان را رصد کنند. تاکید اجباری روی نصب جی پی اس نداریم. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید