Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در مازندران:

ارز یارانه‌ای در اختیار نهاده تولیدی قرار گرفت

ایانا-کشاورزی: عمده آسیبی که تولیدکنندگان در بخش کشاورزی با آن مواجه هستند، حلقه مفقوده زنجیره تولید است. بنابراین با تدابیر اندیشیده شده ارز یارانه‌ای را در اختیار نهاده تولید از جمله صنعت طیور کشور قرار داده‌ایم. چرا که مازندران از جمله استان‌های شاخص در صنعت طیور کشور است و باید نهاده مورد نیاز برای این بخش تأمین شود. البته نباید از یاد برد که ایران جزو هشت کشور اول دنیا در صنعت طیور است.

ارز یارانه‌ای در اختیار نهاده تولیدی قرار گرفت

وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص ارز یارانه‌ای به نهاده‌های تولید از جمله صنعت طیور کشور حکایت کرد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمود حجتی در جریان بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور در جمع فعالان بخش کشاورزی و طیور شرق مازندران، گفت: «بخش عمده‌ای از آب هدر می‌رود وگرنه کمبود نداریم. درحال حاضر 10 میلیارد مترمکعب آب در گیلان و مازندران وارد دریای خزر می‌شود، اما خودمان تشنه هستیم. از این رو باید در فصولی که نیاز بالایی به آب نیست، ذخیره‌سازی لازم صورت گیرد که متاسفانه کمتر به این امر پرداخته شده.»

او با اشاره به کوتاهی در توسعه ندادن آببندان‌ها، ادامه می‌دهد: « آب‌بندان‌ها را نه تنها توسعه نداده‌ایم، بلکه این داستان را به دست فراموشی سپردیم. طوری که به مرور زمان از دوره خارج شد یا اکثر آن تغییر کاربری داد. بر این اساس ضروری است که در مازندران، آب‌بندان‌ها تقویت و احیا شود تا ذخیره‌سازی آب بهتر صورت گیرد و در فصول خشک سال بتوان از آن استفاده بهینه کرد.»

حجتی در ادامه به زنجیره تولید در کشاورزی اشاره کرد و توضیح داد: «عمده آسیبی که تولیدکنندگان در بخش کشاورزی با آن مواجه هستند، حلقه مفقوده زنجیره تولید است. بنابراین با تدابیر اندیشیده شده ارز یارانه‌ای را در اختیار نهاده تولید از جمله صنعت طیور کشور قرار داده‌ایم. چرا که مازندران از جمله استان‌های شاخص در صنعت طیور کشور است و باید نهاده مورد نیاز برای این بخش تأمین شود. البته نباید از یاد برد که ایران جزو هشت کشور اول دنیا در صنعت طیور است.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید