Iranian Agriculture News Agency

درخواست وزارت جهاد کشاورزی از گمرک؛

اعتبار ثبت سفارش کالاهای رسوب شده تمدید شود

ایانا-کشاورزی: برای جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات کشور و حل مشکلات کالاهای رسوب یافته به دلیل انقضای تاریخ ثبت سفارش از قبیل سموم و داروهای دامی، خواهشمند است، در مورد کالاهای گروه یک اولویت این وزارت که ارز آنها قبلاً پرداخت شده و کالا در گمرکات کشور موجود است و صرفاً به دلیل اتمام مهلت ثبت سفارش ترخیص نشده‌اند، ثبت سفارش برای مدت دو ماه تمدید شود.

اعتبار ثبت سفارش کالاهای رسوب شده تمدید شود

وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به روسای سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران، درخواست کرد برای جلوگیری از رسوب کالاهای فسادپذیر مورد اولویت این وزارتخانه اعم از سموم و داروهای دامی، که ارز آنها قبلاً پرداخت شده و صرفاً به دلیل اتمام مهلت ثبت سفارش ترخیص نشده‌اند، ثبت سفارش برای مدت دو ماه تمدید شود.

به گزارش ایانا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت و فرود عسگری، رئیس‌کل گمرک ایران، همکاری برای ترخیص کالاهای گروه یک اولویت حوزه این وزارتخانه که به دلیل انقضای ثبت سفارش در گمرک مانده‌اند را خواستار شد.

در نامه علی‌اکبر مهرفرد آمده است: برای جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات کشور و حل مشکلات کالاهای رسوب یافته به دلیل انقضای تاریخ ثبت سفارش از قبیل سموم و داروهای دامی، خواهشمند است، در مورد کالاهای گروه یک اولویت این وزارت که ارز آنها قبلاً پرداخت شده و کالا در گمرکات کشور موجود است و صرفاً به دلیل اتمام مهلت ثبت سفارش ترخیص نشده‌اند، ثبت سفارش برای مدت دو ماه تمدید شود.

گفتنی است هر ثبت سفارشی که برای واردات انجام می‌شود تا سه ماه اعتبار دارد و واردکننده می‌تواند برای ترخیص کالا از گمرک اقدام کند اما در جریان مسائل اخیر ارزی، برخی از کالاها به دلایل مختلف در محوطه گمرک باقی ماندند و مهلت ثبت سفارش آنها برای واردات به پایان رسیده است.

وزارت جهاد کشاورزی در نامه خود از سازمان‌های متولی امر واردات درخواست کرده است این کالاها که هم فسادپذیر هستند و هم ارز آنها قبلاً تخصیص داده شده، با اضافه کردن دو ماه به اعتبار ثبت سفارش از گمرک ترخیص شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید