Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در مازندران:

خرید توافقی برنج به توسعه کشت محصول کمک می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه صنایع جنبی را باید در کنار تولید برنج رشد داد، گفت: خرید توافقی برنج به توسعه کشت محصول کمک می‌کند.

خرید توافقی برنج به توسعه کشت محصول کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در ساری، محمود حجتی در بازدید از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل، با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور در بسیاری از محصولات کشاورزی، زنجیره تولید و برندسازی است، گفت: رقم‌های برنج طارم مازندران و هاشمی گیلان در سطح بین المللی باید برندسازی شوند.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: صنایع جنبی را باید در کنار تولید برنج رشد داد و خرید توافقی برنج به توسعه کشت محصول کمک می‌کند.

او در ادامه با تاکید بر حفظ شالیزارها و مزارع، خواستار جلوگیری از تغییر کاربری اراضی شد و گفت: زمین‌های کشاورزی را بایستی حفظ  و از تبدیل آن به ویلا جوگیری کرد.

حجتی با اشاره به اینکه باید هزینه تولیدات کشاورزی را کاهش داد، افزود: در بخش تجهیز و نوسازی اراضی و صنایع کشاورزی، بایستی کار بیشتری خصوصا، در شمال کشور انجام داد.

وزیر جهادکشاورزی با بیان پایین بودن تراکم کشت، افزود: با تکمیل سد هراز، تراکم کشت در این حوزه افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه شهرستان آمل می تواند مرکز دامپروری باشد، تصریح کرد: زاد و ولد گوسفند بومی در کشور، هفت دهم تا ۲.۵ درصد است، درحالی که صنعت دامپروری می تواند درآمد تکمیلی در کنار لبنیات ایجاد کند.

گفتنی است، توریسم برنج یکی از اهداف مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج آمل است و بارانداز و معاملات برنج در این مرکز انجام خواهد شد.

همچنین نمایشگاه دائمی ادوات کشاورزی، هتلینگ و سایر امکانات رفاهی و اقتصادی در این مرکز پیش بینی شده و حدود ۷۰ درصد برنج مازندران در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج آمل خرید و فروش و صادر می‌شود، این مرکز در ۱۷ هکتار بنا شده است و بازرگانی برنج در این مرکز انجام خواهد شد آموزش به برنجکاران در این مرکز انجام می‌ شود.

لازم بذکر است، بازدید از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج در آمل، افتتاح پروژه 550 هکتاری تجهیز و نوسازی شالیزارها در سیمرغ، بازدید از پایانه صادرات محصولات کشاورزی و پایانه صادرات محصولات شیلاتی در جویبار، بازدید از گلخانه تولید لیموترش در بهشهر و افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در گلوگاه از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در مازندران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید