Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک:

پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی توسعه می‌یابد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک اعلام کرد: توسعه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی از اهداف وزارت جهادکشاورزی است،

پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی توسعه می‌یابد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک از رهاسازی بیش از صد و پنجاه هزار قطعه بچه ماهیان سردابی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، بیژن لطفی افزود: این تعداد بچه ماهی در نه واحد از استخرهای پرورش ماهی این شهرستان رهاسازی شده است.

لطفی پیش‌بینی کرد: در سال جاری نیز مانند سال گذشته بیش از 200 تن ماهی قزل‌آلا در این استخرهای پرورش ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: به جز یک واحد پرورش ماهی قزل آلا در قالب استخرهای منفرد، مابقی فعالیت آبزی‌پروری این شهرستان در استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی انجام می‌شود .

لطفی اضافه کرد: با توجه به توسعه این استخرها در قالب طرح‌های آبیاری مکانیزه، این پتانسیل وجود دارد که با ترغیب کشاورزان به رهاسازی بچه ماهی در این استخرها، تولید ماهی در سطح شهرستان بیش از گذشته توسعه یابد.

او خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی مزایای فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به غنی شدن آب خروجی از استخرها و در نتیجه کاهش میزان مصرف کود که این مورد هم باعث کاهش هزینه‌های کشاورز شده و هم مشکلات زیست محیطی را کم می‌کند.

لطفی؛ کمک به اقتصاد خانوارهای کشاورز و روستایی از طریق تولید و فروش ماهی؛ و همچنین ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار کشاورز روستایی را از دیکر مزایای پرورش ماهی دراستخرهای ذخیره آب کشاورزی ذکر کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک با بیان اینکه توسعه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی از اهداف جهادکشاورزی است، گفت: در این خصوص هر ساله چندین کارگاه آموزشی ترویجی در زمینه پرورش آبزیان با هدف بهره‌برداری بهینه از منابع آبی و خاکی و کمک به در آمد اقتصادی کشاورزان، ترویج فعالیت پرورش ماهی در مناطق روستایی، ترویج فرهنگ مصرف ماهی بین کشاورزان و افزایش مصرف سرانه ماهی در بین اقشار روستایی و بهبود کمی و کیفی ماهی تولیدی، در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید