Iranian Agriculture News Agency

اداره امور عراق وزارت امور خارجه:

ممنوعیت واردات محصولات جالیزی به عراق لغو شد

ایانا-کشاورزی: مردادماه 1396 گمرک زرباطیه عراق بدون هماهنگی و اطلاع قبلی واردات چهار محصول هندوانه، خربزه، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی ایران را به دلیل تولید این محصولات در کشورشان ممنوع کرده بود.

ممنوعیت واردات محصولات جالیزی به عراق لغو شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از رفع ممنوعیت واردات محصولات جالیزی شامل سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، خربزه و هندوانه به عراق خبر داد.

​به گزارش ایانا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، طبق اعلام اداره امور عراق وزارت امور خارجه، بر اساس اطلاعات واصله از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، وزارت کشاورزی عراق این ممنوعیت را از تاریخ 11 مردادماه سال جاری تا اطلاع ثانوی برداشته است.

گفتنی است مردادماه 1396 گمرک زرباطیه عراق بدون هماهنگی و اطلاع قبلی واردات چهار محصول هندوانه، خربزه، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی ایران را به دلیل تولید این محصولات در کشورشان ممنوع کرد.

در این وضعیت برخی صادرکنندگان ایرانی که محصولات مزبور را به پشت مرزهای عراق انتقال داده بودند و یا در حال ارسال بودند، به دلیل ایجاد ممنوعیت و فسادپذیری محصولات تجار دچار ضرر و زیان شدند.

بر اساس آمار اعلامی سازمان توسعه تجارت ایران در هشت ماه نخست سال گذشته 2 میلیون و 668 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 2 میلیارد و 354 میلیون دلار به عراق صادر کرده که نسبت به مدت مشابه در سال 1395 از لحاظ ارزشی 6.4 درصد و از نظر وزنی 13.3 درصد کاهش داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید