Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تولید سالانه بیش از ۱۵۸ هزار تن میوه گرمسیری

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه ۱۵۸ هزار و 600 تن میوه گرمسیری در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

تولید سالانه بیش از ۱۵۸ هزار تن میوه گرمسیری

به گزارش خبرنگار ایانا در زاهدان، اردشیر شهرکی اظهار کرد: هشت هزار و ۸۱۸ هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت میوه‌های گرمسیری اختصاص دارد.

شهرکی، میوه‌های گرمسیری سیستان وبلوچستان را شامل موز، انبه، چیکو، گواوا، پاپایا، کنار، نارگیل، تمبرهندی، فالسا، آنونا و بی‌ دام  اعلام و گفت: موز با چهار هزار و ۵۱۳ هکتار، انبه با هزار و ۴۹۰ هکتار، کنار با هزار و ۱۶۴ هکتار، گواوا با ۹۵۹ هکتار و چیکو با ۴۶۲ هکتار بیشترین سطح باغات میوه گرمسیری سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

شهرکی، برداشت محصول میوه‌های گرمسیری را در طول سال عنوان کرد و افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب، محل تولید میوه‌های گرمسیری کشور محسوب می‌شود به طوری که در تولید برخی میوه‌ها در کشور بی‌رقیب است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شرایط مطلوب آب و هوایی جنوب استان سالانه 500 هزاراصله نهال میوه‌های گرمسیری نیز در این مناطق تولید می‌شود که علاوه برتأمین نهال میوه‌های گرمسیری دراستان به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید