Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

واگذاری زمین کشاورزی به زندانیان آزاد شده

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با استقبال از تفاهم‌نامه میان این سازمان و اداره‌کل زندان‌ها گفت: هم آماده ارائه آموزش و مهارت به زندانیان هستیم و هم در زمینه واگذاری زمین به زندانیان آزاد شده، همکاری می‌کنیم.

واگذاری زمین کشاورزی به زندانیان آزاد شده

به گزارش خبرنگار ایانا در یاسوج،  الیاس تاج‌الدینی در دیدار با مدیرکل زندان‌ها از آمادگی این سازمان برای ارائه آموزش‌های لازم در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی از جمله توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای  به زندانیان شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کار زندان‌بانی با تنوع جرم‌ها و جنبه امنیتی آن، کاری سخت بوده که به مدیریت متفاوت و خاص نیاز دارد که در این شرایط دغدغه مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان، قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه جهاد کشاورزی در 2 حوزه واگذاری زمین و ارائه آموزش‌ها به زندانیان دارای شرایط می‌تواند ورود کند، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که در کنار آموزشی که مدرسان با تجربه و کاربلد ما به زندانیان دارند، بعد از آزادی نیز اراضی منابع ملی به آن‌ها واگذار شود تا فرد بعد از دوره زندان هم مهارت و هم شغل داشته باشد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: هر اقدام "خیری" که برای یک زندانی انجام شود برای یک نفر نیست بلکه برای یک خانواده و یک جامعه است و بنابراین جهاد کشاورزی با همه توان آماده همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌های قابل اجرا با اداره‌کل زندان‌ها است.

اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با استقبال از پیشنهادهای رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: ما در این استان 500 زندانی رأی باز داریم که پیشنهاد واگذاری زمین و کشت و کار برای این افراد قابل اجرا است به طوری که هم مدت زندانی آنها طی شود و هم درآمدزا و مفید برای اجتماع باشند.

جمیاری افزود: برای انعقاد تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی 6 نماینده از هر دو نهاد انتخاب شود تا بتوانند مفاد این تفاهم‌نامه را تنظیم کنند و کار معطل نماند.

او از وقت آزاد زندانیان گفت و تصریح کرد: تفاهم‌نامه و مشارکت سازمان جهاد کشاورزی در این راستا بسیار مهم است تا بتوانیم خدمات را یکجا به این افراد ارائه کنیم.

از طرفی عمده زندانیان ما به فعالیت‌های متعدد کشاورزی علاقه‌مند هستند و برنامه‌ریزی برای اجرای این شغل‌های قابل اجرا، اطمینان از کاهش برگشت‌پذیری زندانیان را دوچندان می‌کند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: موضوع دیگری که نباید از آن غفلت کنیم حمایت از خانواده‌های زندانیان است که گاها مستأجر، بدهکار، با چند بچه و ... هستند و این‌ها هیچ نقشی در زندان شدن زندانیان ندارد و لذا در این راستا می‌شود با همکاری جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها، حمایت‌های قابل توجهی به زندانیان و خانواده‌های آنان داشت.

جمیاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به شرح وظایف سازمان زندانها گفت: رسالت سازمان زندانها علاوه بر مشارکت در ایجاد امنیت و آسایش اجتماعی، فراهم کردن بسترهای مناسب جهت ندامت و پشیمانی زندانیان و اصلاح و تربیت آنان است که البته با همکاری دیگر دستگاههای اجتماعی و حمایتی، برنامه های تربیتی و دیگر اقدامات بایستی جهت یاری رساندن به این قشر از جامعه و خانواده های آنان به سرانجام برسد.

او خاطرنشان کرد: از آنجائیکه زندانی محصول همه جامعه است انتظار می رود با همراهی شما و تمام دستگاهها برای حمایت زندانی و خانواده او از طرق مختلف تلاش شود.

این مقام ارشد زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد افزود: زندان‌ها در ابعاد امنیتی، تربیتی و حمایتی علی رغم کمبود منابع در نگهداری از مجرمان، اصلاح و تربیت و همچنین حمایت از آنان و خانواده‌هایشان از روش‌های مختلف در دستیابی و تحقق وظایف و مأموریت‌های خود تلاش می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید