Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

گیاهان دارویی باید در زنجیره تولید قرار گیرند

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: به منظور استفاده بهینه از آب و حفظ منابع آب زیرزمینی، افزایش درآمد بهره‌­برداران و پایداری تولید، گیاهان دارویی باید در زنجیره تولید قرار گیرند.

گیاهان دارویی باید در زنجیره تولید قرار گیرند

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمد مهدی قاسمی؛ در نشست مجمع مدیران این سازمان افزود:  افزایش نظام‌­مند سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان مدنظر است، بنابراین سامان دهی کشت و فرآوری گیاهان دارویی از طریق تدوین برنامه استراتژی در شهرستان‌ها و  بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌­های اولیه به منظور احداث کارخانه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی، با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در جهت خودکفائی در تولید روغن خوراکی، توسعه بیش از پیش کشت کلزا از اولویت‌های مهم این سازمان برشمرد.

این مقام مسئول در ارتباط با نحوه توزیع کود اوره با اشاره به این‌که با هماهنگی استاندار و مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارس، روند توزیع کود ازته در استان تسریع شده و چالش­‌های ایجاد شده در توزیع کود استان برطرف شده است، تاکید داشت: پیگیری تحویل روزانه  1500 تن کود ازته از طریق شرکت خدمات حمایتی صورت گیرد و جهت تسهیل در تامین و توزیع کود ازته، کارگروهی از بخش‌های خصوصی و دولتی تشکیل و بهترین پیشنهاد جهت اجرا ابلاغ شود.

قاسمی با اشاره به افزایش قابل توجه سطح زیر کشت چغندر قند در سال زراعی جاری، گفت:  با توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، توسعه کشت چغندر پاییزه در استان یکی از اولویت‌های مهم این سازمان است.

جذب اعتبارات و سرمایه‌های شهرستان در فرآوری محصولات به خصوص گیاهان دارویی

مسئول امور شهرستان‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: جذب اعتبارات و سرمایه‌های شهرستان در فرآوری محصولات به خصوص گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته، او همچنین خواستار توجه و تعامل مدیران با مسئولین محلی و سرمایه‌گذاران شهرستان جهت تسهیل این سیاست شد.

عبدالحسین صمدنژاد در این مراسم، توسعه کشت چغندرقند پاییزه گفت: استفاده از ظرفیت‌های خالی کارخانجات فرآوری در استان، ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب به علت تامین بخشی از نیاز آبی گیاه از بارندگی جزء سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان است که باید در شهرستان‌های هدف مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید