Iranian Agriculture News Agency

مجید تخت روانچی:

منتظر دیدار روحانی و ترامپ نباشید

مجید تخت روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری، دیپلماتی که تجربه حضور در مذاکرات ایران با کشورهای ۵ + ۱ را در کارنامه خود دارد، درباره گمانه زنی ها پیرامون دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک گفت: «نباید بیهوده انتظار مردم بالا برود و بعد اتفاقی هم رخ ندهد، اگر چنین شود مردم ناراحت خواهند شد. من شخصاً زمینه‌ای برای مذاکره نمی‌بینم. اجرایی شدن هرچیز نیازمند زمینه‌ای است و الان زمینه این موضوع فراهم نیست.»

منتظر دیدار روحانی و ترامپ نباشید

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، تخت روانچی در پاسخ به عملکرد اروپایی‌ها در زمینه برجام گفت:« بیانیه خانم موگرینی و وزرای خارجه و صحبت‌های ایشان را طی چند روز گذشته دیده‌ایم. طی چند ماه گذشته هم در سطح ۱+۴ بیانیه داشتیم، خانم اشمیت هم بیانیه‌ای داشتند. همه اینها مواضع سیاسی‌ای بود که در حمایت از برجام و در مخالفت با کاری که آمریکایی‌ها کردند، انجام شد. این بیانیه‌ها بیانیه‌های سیاسی قدرتمندی بودند. در عالم سیاست به ویژه سیاست خارجی کلمات است که معنا و وزن خودش را دارد. کسی می‌تواند موضوعی را به نحوی مطرح کند که نظرش را گفته باشد اما آنقدر وزن نداشته باشد. اینکه خانم موگرینی دیروز در نیوزیلند مصاحبه می‌کنند و می‌گویند با اعمال تحریم‌های جدید شرکت‌هایمان را برای کار کردن با ایران بیشتر تشویق می‌کنیم یک نوع حمایت است بنابراین از بعد حمایت‌های سیاسی خوب جلو آمدند».

روانچی درباره پیشنهادات اروپایی‌ها طی ماه‌های اخیر به ایران گفت:«اروپایی‌ها به ما گفتند روی موضوعات مختلف، پیشنهاد مشخص ارائه خواهند داد. یعنی به کلیات بسنده نخواهند کرد، بخصوص در حوزه نفت و بانک، اگر پیشنهاد مشخصی نباشد به درد ما نمی‌خورد. اگر سه ماه دیگر در آبان زمان تحریم‌های بعدی، تحریم‌های نفتی و بانکی برگشت بخواهیم بگوییم که اروپا هنوز دارد حمایت سیاسی می‌کند دیگر به درد ما نمی‌خورد. وقتی که نتوانیم نفت را بفروشیم دیگر حمایت سیاسی به درد نمی‌خورد؛ ما به این موضوع آگاه هستیم. ما تاکید کردیم که باید مشخص شود که قبل از اینکه تحریم‌ها بخواهد برگردد وضع بانک و نفت ما مشخص شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید