Iranian Agriculture News Agency

در جلسه ستاد اقتصادی دولت صورت گرفت؛

ارایه بسته‌های تأمین، توزیع و نظارت کالاهای اساسی و دارو

ایانا- اقتصاد: براساس این بسته‌ها، که در راستای تکمیل«طرح ساماندهی ارز» تهیه شده است، اقلام بیست‌گانه کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم که برای تهیه یا تولید آنها، ارز دولتی به نرخ رسمی تأمین می‌شود، در کلیه مراحل، از ثبت سفارش و تأمین ارز تا مراحل ترخیص، حمل و توزیع، مورد نظارت قرار می‌گیرد و به منظور بهره‌گیری از نظارت مردمی، با شفافیت کامل اطلاع رسانی عمومی می‌شود.

ارایه بسته‌های تأمین، توزیع و نظارت کالاهای اساسی و دارو

وزیران صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان در جلسه امروز (پنجشنبه) ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهوری بسته‌های تأمین، توزیع و نظارت کالاهای اساسی و دارو را ارائه کردند.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، براساس این بسته‌ها، که در راستای تکمیل«طرح ساماندهی ارز» تهیه شده است، اقلام بیست‌گانه کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم که برای تهیه یا تولید آنها، ارز دولتی به نرخ رسمی تأمین می‌شود، در کلیه مراحل، از ثبت سفارش و تأمین ارز تا مراحل ترخیص، حمل و توزیع، مورد نظارت قرار می‌گیرد و به منظور بهره‌گیری از نظارت مردمی، با شفافیت کامل اطلاع رسانی عمومی می‌شود.

علاوه بر دستگاه‌های مسئول تخصصی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با تقویت امکانات خود در استان‌ها، وظیفه بازرسی و نظارت برای جلوگیری از سوء استفاده و انحراف منابع را به عهده خواهد گرفت.

واردکنندگان این کالاها باید از پیشینه مثبت عملکرد برخوردار بوده و متعهد به رعایت کلیه ضوابط قیمت گذاری، عرضه به موقع و نحوه توزیع باشند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت این کالاها را برای مصرف‌کننده نهایی اعلام می‌کند و نرخ ارز برای این دسته از کالاها، تا اردیبهشت ماه سال 1398، تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید