Iranian Agriculture News Agency

با وقوع خشکسالی بی‌سابقه در ۲۴ سال اخیر:

تولید غلات در آلمان کاهش می‌یابد

بیشترین آسیب خشکسالی به ذرت و جو خواهد رسید

آلمان دومین تولیدکننده محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. اما خشکسالی و گرمای بی‌سابقه باعث شده تا میزان تولید غلات این کشور در سال جاری به ۳۶/۶ میلیون تن کاهش یابد. این میزان نشان‌دهنده ۲۰درصد کاهش نسبت به سال گذشته است. کمترین میزان تولید در آلمان در سال ۱۹۹۴ رخ داده است.

تولید غلات در آلمان کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از بلومبرگ٬ تولید گندم در آلمان که یکی از غلات اصلی تولید شده در این کشور است ۱۹درصد کاهش می‌یابد و به زیر ۲۰میلیون تن می‌رسد.

شرکت تعاونی کشاورزی آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محصولات غلات تولید شده در سال جاری برای اولین بار بسیار کمتر از میزان مصرف داخلی خواهد بود.»

آب و هوای خشک که از بریتانیا گذر کرد و به روسیه رسید تولید محصولات کشاورزی را با محدودیت‌های بسیاری مواجه کرده است. به همین ترتیب پیش‌بینی می‌شود میزان محصولات تولید‌شده کاهش شدیدی پیدا کنند. در ماه‌های اخیر با وقوع خشکسالی در آلمان به محصولات  کشاورزی از گندم گرفته تا جو آسیب‌های جدی وارد شده است. کاهش خوراک دام باعث شده تا بعضی از کشاورزان به ورشکستکی نزدیک‌تر شوند.

خشکسالی می‌تواند نزدیک به یک میلیارد و سیصد میلیون دلار به کشاورزان آلمانی آسیب برساند. ضرر و زیان حاصله از خشکسالی در ۲۸ کشور باعث شده تا اتحادیه اروپا کمک‌های بیشتری به کشاورزان در نظر بگیرد و از میزان سخت‌گیری خود در بکارگیری از قوانین مربوط محیط زیست کاهش دهد.

بیشترین آسیب این خشکسالی به تولید ذرت خواهد رسید. تولید این غله با ۴۹درصد کاهش به کمتر از ۲/۳ میلیون تن خواهد رسید. تولید جو هم ۱۳درصد کاهش می‌یابد و به ۹/۴۸ میلیون تن خواهد رسید.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید