Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد:

وزارت جهاد از علمی‌ترین وزارتخانه‌های کشور

روش‌های سنتی جوابگوی نیازهای فعلی کشاورزی نیست

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، این وزارتخانه را یکی از علمی‌ترین وزارتخانه‌های کشور اعلام و خاطرنشان کرد:وزارت جهادکشاورزی اکنون دارای ۲۷ مرکز تحقیقات با بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ محقق و متخصص برجسته است.

وزارت جهاد از علمی‌ترین وزارتخانه‌های کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در زنجان، آیت الله سیدرضا تقوی  در یازدهمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی با عنوان« نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در حمایت از کالای ایرانی و ترویج فریضه زکات»  در زنجان، با تاکید بر اینکه روش‌های سنتی جوابگوی نیازهای فعلی در بخش کشاورزی نیست، عنوان کرد: اکنون اقدامات گسترده‌ای در راستای علمی کردن کشاورزی کشور در حال انجام است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

آیت الله تقوی با بیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی با ارتقای کیفیت محصولات محقق می‌شود، یادآور شد: سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان در سطح کشور زکات جمع آوری شد که حدود ۷۰ درصد این میزان به فقرا پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه زکات باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، تاکید کرد: همه ساله سهمی از زکات جمع آوری شده باید در حوزه فرهنگی هزینه شود.

آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این همایش بیان داشت: حفظ وحدت و انسجام و احیای روحیه ما می‌توانیم مساله‌ای مهم و اساسی در مقابله با جنگ روانی است که دشمن در صدد ایجاد آن است.

وی عنوان کرد: انسجام و همبستگی در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به خوبی مشهود است و مصداق واقعی «همه با هم» را می‌توان در این را سازمان مشاهده کرد.

استاندار زنجان همچنین در این همایش سرعت عمل در تصمیم‌گیری را از مولفه‌های مدیریت جهادی برشمرد و اضافه کرد: در شرایط کنونی ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن روحیه مدیریت جهادی می‌طلبد.

درویش امیری تصریح کرد: جهادکشاورزی مسئولیت تولید داخل و تامین امنیت غذایی کشور را برعهده دارد و در این راستا در تولید اکثر محصولات از جمله گندم بسیار موفق عمل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در ادامه این همایش ضمن معرفی اجمالی بخش کشاورزی و تشریح زمینه‌های تبلور فرهنگ و مدیریت جهادی در بخش کشاورزی استان تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای تحقق بخشی به برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی در بخش کشاورزی استان همواره در دستور کار بوده و این مهم در پیشبرد اهداف بسیار راهگشا بوده است.

حسین جعفری همچنین به تشریح و تبیین دستاوردهای بخش کشاورزی استان در تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و خاطرنشان کرد:  اقلام و کالاهای اساسی مصرفی شهروندان به اندازه کافی در انبارهای استان ذخیره سازی شده است و از این نظر هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

در پایان این همایش نیز مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه امسال جمع آوری 13.5 میلیارد تومان زکات در استان زنجان هدف‌گذاری شده است، افزود: سال گذشته 9.5 میلیارد تومان در استان زکات جمع آوری شد که 3 میلیارد و 160 میلیون تومان از این محل به اجرای بیش از 90 پروژه در استان اختصاص پیدا کرد.

صفری زنجان را یکی از استان‌های پیش رو و مطرح در زمینه انفاق و نیکوکاری بویژه در حوزه پرداخت زکات دانست و خاطرنشان کرد: امسال تاکنون 4 میلیارد و 950 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید