Iranian Agriculture News Agency

کاهش 2062 واحدی شاخص کل

بازار سرمایه عقب نشست

ایانا- اقتصاد: امروز صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه و پتروشیمی پارس بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص گذاشتند و در مقابل آنها معاملات سهام سه شرکت پتروشیمی پردیس، بانک ملت و ارتباطات سیار ایران بیشترین تأثیر مثبت را روی بازار داشتند و مانع کاهش بیشتر شاخص شدند.

بازار سرمایه عقب نشست

بورس تهران پس از چند روز افزایش قیمت و ثبت رکورد، عقب نشست و نزولی شد. در آخرین روز معاملات بازار سرمایه، شاخص کل 2062 واحد کاهش پیدا کرد و به کانال 131 هزار واحدی بازگشت.

به گزارش ایانا، این کاهش بیش از دو هزار واحدی، شاخص کل را به پله ۱۳۱ هزار و ۵۲۱ واحد بازگرداند. امروز صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه و پتروشیمی پارس بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص گذاشتند و در مقابل آنها معاملات سهام سه شرکت پتروشیمی پردیس، بانک ملت و ارتباطات سیار ایران بیشترین تأثیر مثبت را روی بازار داشتند و مانع کاهش بیشتر شاخص شدند.

در آخرین روز معاملات هفته، ۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۴ هزار و ۳۸۷ نوبت دادوستد شد، ارزش کل معاملات در این روز به بیش از ۶۵۸ میلیارد تومان رسید.

برخی از فعالان بازار معتقدند که این کاهش در بازار سهام پس از روند افزایشی قیمت‌ها طبیعی است و این موضوع به اصلاح قیمت‌ سهام کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید