Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد:

ثبت 930 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سامانه کارا

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: مبلغ ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار به ۱۵۰ طرح کشاورزی خراسان جنوبی به کشاورزان و بهره‌برداران پرداخت شده است.

ثبت  930 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سامانه کارا

به گزارش خبرنگار ایانا در بیرجند، مهدی بهدانی در جمع خبرنگاران استان افزود: در بحث تسهیلات اشتغال پایدار که از اواخر سال 96 آغاز شده است،930 میلیارد تومان پروژه در سامانه کارا ثبت نام شده است.

بهدانی، تعداد این طرح‌ها را 3 هزار و 807 طرح عنوان کرد و افزود: حدود 300 طرح به مبلغ 295 میلیارد تومان به بانک معرفی شدند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری اداره کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، از پرداخت 37 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات به 150 طرح خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 110 طرح در حوزه دام و طیور، 23 طرح در حوزه تولیدات گیاهی، 8 طرح در حوزه صنایع تبدیلی ترکیبی و مابقی در حوزه شیلات و تعاونی‌ها بوده است.

بهدانی با اشاره به اینکه این طرح‌ها شامل دو گروه هستند افزود: در این راستا طرح‌هایی زیر 250 میلیون تومان هستند که در شهرستان‌ها بوده و به مرکز استان معرفی نمی‌شوند و طرح‌هایی بالاتر از این مبلغ هستند و تا سقف 6 میلیارد تومان در کارتابل استان قرار می‌گیرند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری اداره کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 6 یوزر از سامانه کارا برای بررسی بیشتر در این زمینه دریافت شده است بیان کرد: در سازمان جلسه کمیته فنی تعریف شده است که در اینحا طرح‌ها بررسی و تایید می‌شود و پس از آن به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌رود.

بهدانی با اشاره به اینکه طرح‌ها در کمیته فنی استان تایید می‌شوند تصریح کرد: در طرح‌های اولویت‌دار، اولویت‌ها را خود اداره کار بر اساس رسته‌ها در نظر می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: این رسته‌ها شامل رسته تولیدات دامی به جز پرورش مرغ، مکانیزاسیون و غیره است و در بخش دام سبک و سنگین نیز دام های اصلاح نژاد پذیرفته می‌شود.

مدیر امور سرمایه‌گذاری اداره کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: دام‌های بومی استان پذیرفته نیست چرا که می‌خواهیم نژادهای برتر را انتخاب کنیم.

بهدانی اظهار کرد: همچنین مرغداری‌هایی که تاکنون به بهره‌برداری نرسیده اما پیشرفت آنان بیش از 50 درصد است در سامانه قرار می‌گیرند و بر اساس برآوردها به آنان تسهیلات داده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید