Iranian Agriculture News Agency

امضاء تفاهم‌نامه همکاری وزارت ارشاد و یونیسف

محمد مهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در دیدار با ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران به منظور امضاء تفاهم نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان یونیسف گفت: امید است این دیدار باعث شود تا ما از ظرفیت های یکدیگر در حوزه فرهنگی و هنری استفاده بیشتری کنیم.

امضاء تفاهم‌نامه همکاری وزارت ارشاد و یونیسف
 
به گزارش ایانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان یونیسف ظرفیت های بالایی دارند و اگر برنامه ریزی خوبی شود می توانیم در امور مختلف خدمات بیشتری به جامعه بشری بدهیم.
مدیرکل حوزه وزارتی تاکید کرد: آنچه امروز در این تفاهم‌نامه قید شده است بسیار مهم است و ما انتظار داریم که بندهای این تفاهم نامه هرچه سریع انجام شود تا جامعه ما سریعا با آثار مثبت آن رو به رو شود، در واقع این تفاهم نامه نباید صرفا یک امر سوری باشد و یونیسف باید به دنبال عملیاتی شدن هرچه سریعتر این تفاهم نامه باشد.
احمدی یادآور شد: جامعه با نشاط جامعه ای است که جوانان آن با انگیزه و فعال باشند و این مهم باید از دوران کودکی آغاز شود و کودکان ما باید با آشنایی به فرهنگ و تمدن خود، در آینده احساس هویت کنند، همین احساس هویت باعث می‌شود کودکان ما که به مرحله نوجوانی رسیدند با انگیزه بیشتر جامعه بانشاطی بسازند.
وی افزود: وظایف یونیسف بسیار سنگین است، زیرا از ریشه آغاز می‌شود، در واقع آن ها از مقطع کودکی کار را شروع می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی هنری مناسب ارائه می دهند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کودکان ما ذهن پاکی دارند و واقعیت ها را می‌پذیرند، در عین حال آسیب‌پذیر هستند و اگر ما برنامه منظم و مناسبی نداشته باشیم هرلحظه در معرض خطر قرار می‌گیرند.
احمدی عنوان کرد: تکنولوژی خوب است اما اگر مدیریت نشود همین تکنولوژی برای کودکان مشکلاتی ایجاد می‌کند بنابراین باید سعی کنیم کودکان خود را با ادبیات جدید آشنا کنیم و از طریق فرهنگ و هنر کشورشان احساس هویت در کودک را نهادینه کنیم.
وی ادامه داد: وقتی کودک احساس کند که برنامه های مناسبی برای او در فرهنگ کشورش در نظر گرفته شده است، به این باور می رسد که فرهنگ کشورش غنی است و آنگاه در مقابل آسیب مقاومت می کند، متاسفانه امروز در دنیایی زندگی می کنیم که توجه به کودکان کم شده و اکثر کشورها  از این منظر در معرض آسیب هستند، به همین خاطر وظیفه انسانی ما ایجاب می کند که این انسان های معصوم را از خطر نجات بدهیم.
مدیرکل حوزه وزارتی بیان کرد: آرزو دارم این کار انسانی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، زیرا اگر این طبقه از جامعه درست تربیت شوند آینده کشور را خواهند ساخت، از این که ماموریت یونیسف انسان سازی و هدایت کودکان است و زمینه ای برای جامعه سالم به وجود می آورد، بسیار تشکر می کنم.
در ادامه ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران نیز با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش راهبردی در فرهنگ، هنر و رسانه دارد، خاطرنشان کرد: امروز برای اولین بار یونیسف  قراداد کاری  با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران امضاء می‌کند.
نماینده یونیسف در ایران ادامه داد: باتوجه به اینکه به ارزش های اسلامی و ایرانی در این تفاهم نامه اشاره شده است، یونیسف تلاش می کند  براساس همان ارزش‌های منطبق برنامه‌هایی را پیاده کند.
پارکس تصریح کرد: ما پیش از امضای این تفاهم‌نامه بسیاری از کارهای خود را در ایران شروع کردیم، معاونت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ما همکاری داشته و در مورد یک نظرسنجی از کودکان و خانواده‌های آنها و آسیب‌های آنلاین قرار است اقداماتی داشته باشیم.
نماینده یونیسف در ایران بیان کرد: در این تفاهم نامه قرار است با سه معاونت همکاری‌های لازم انجام شود که یک بخش عمده  آن به معاونت امور مطبوعاتی برای ظرفیت‌سازی برای استفاده از خبرنگاران در هویت سازی کودکان مرتبط است که برای این کار در مهرماه کارگاهی برگزار می‌کنیم.
وی در پایان ابراز داشت: بخش دیگر فعالیت ما مربوط به فیلم است که با بنیاد فارابی تعامل داریم و قرار است اولین همکاری ما در جشنواره کودکان و نوجوان اصفهان رقم بخورد، بنابراین از سمت ما کارها به سرعت پیش می‌رود و یکسری از مقدمات در حال حاضر آماده شده است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید