Iranian Agriculture News Agency

داریوش قنبری، عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس در گفت‌وگو با ایانا

روحانی جریان رقیب را به مردم معرفی کرد

آقای رئیس‌جمهور تلاش کرد تنش‌ها و التهابات گذشته را کاهش دهد

داریوش قنبری، عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایانا گفت: در مجموع آقای روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم تلاش کرد اولا التهاباتی که در روزهای گذشته ایجاد شده بود را کاهش دهد و دوما با لحنی مملو از آرامش صحبت کرد.

روحانی جریان رقیب را به مردم معرفی کرد

او اضافه کرد: آقای روحانی در ارتباط با برنامه‌‌های دولت در برخورد با مشکلات فعلی و ریشه مسائل مطالبی را بیان کرد که دیگر نیازی به تکرار آنها نیست. اما آنچه بیش از هر مساله دیگری در صحبت‌های ایشان جلب توجه می‌کرد، نسبت دادن ریشه مسائل و مشکلات کشور به جریان رقیبی بود در دی ماه سال گذشته منجربه نارآامی‌ها و اعتراض‌های مردمی در کشور شد.

به گفته قنبری،‌در مجموع آقای روحانی در این اظهارات، مقصر را جریانی دانست که از مشهد تلاش کردند علیه دولت او جریان‌سازی کند و این مساله موجب طرح خواسته‌های دیگری شد که در نهایت  آدرس غطلی را به دشمنان کشور از جمله آمریکایی‌ها داد و آنها را مصم به اعمال تحریم‌ها علیه کشور کرد.

او با بیان‌اینکه تشریح این مسائل نکات خیلی مهمی بود که در صحبت‌های آقای روحانی وجود داشت،ادامه داد: قطعا اتفاقات دی ماه سال گذشته بی‌تاثیر در شرایط فعلی کشور نیست. متاسفانه عده‌ای که خود را اصولگرا و مدافع نظام می‌دانند کاری کردند که امروز به ضرر کشور تمام شود ودشمن با قدرت بیشتری وارد عمل شود.

قنبری تاکید کرد: نکاتی که آقای روحانی اشاره کرد از این باب مهم بود که درباره جریانی  صحبت کرد که شروع به کارشکنی عیله دولت کرده است . دلواپسانی که درباره برجام نیز دلواپسی‌های خود را نشان دادند. با اینکه آمریکا از برجام خارج شده بازهم اعلام دلواپسی می‌کنند و معلوم نیست یا از برجام دلواپسند و یا از نبود برجام.این جریان در شرایطی که کشور به آرامش نیاز دارد از هر اقدامی برای تضعیف و براندازی دولت استفاده می‌کنند .

او با تاکید براینکه رئیس‌جمهور به‌درستی این جریان را به مردم معرفی کرد، توضیح داد: آقای روحانی دیشب با سبک و سیاق خودشان خیلی از مسائل را به صورت سربسته باز کرد تا از هر گونه تنش و التهاب پرهیز کند.اما دراین میان آنچه اهمیت بیشتری دارد، این است که او در جلسه سئوال نمایندگان بیشتر ابعاد این مسائل را بازکند تا هویت جریانی که علیه و کشور اقدام می‌کنند مشخص شود.

قنبری گفت: آقای روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی مردم را  فصل‌الخطاب قرار داد. بدان معنا که وقتی مردم رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند دیگر جایی برای اختلافات نباید باشد . علاوه بر این، ایشان مخالفان را به تمکین از آرای مردم دعوت کرد.

او با این توضیح که جریان رقیب روحانی آرای مردم را قبول ندارد و کارشکنی می‌کند، این را هم گفت که برای همین هم رئیس‌جمهوری در این گفت‌وگو بحث مراجعه به همه پرسی را مطرح کرد تا پاسخی به جریانی باشد که هویت رای مردم را قبول نکرده و مرتبا کارشکنی می‌کند.

 

پدیدآورنده: مریم خدیوی بروجنی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید