Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در راه نیست

ایانا- اقتصاد: در تحریم قبلی ایران به واردات بنزین نیاز داشت و نگرانی‌هایی در این زمینه ایجاد شده بود، لذا همین موضوع سبب شد که سنای آمریکا ایران را تحریم بنزینی کند چون اطمینان داشت تولیدات ایران پایین و تقاضا بالا است و می‌تواند تنش‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در راه نیست

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون شرایط تولید بنزین در کشور ارائه کرد.

اسدالله قره خانی با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر کمبود بنزین در کشور، گفت: اگر بحث افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین مطرح بود باید تمام کشور را ملتهب می‌کرد و این نگرانی برای همه ایجاد می‌شد، در حالی که تنها عده‌ای با ایجاد شایعه در شمال کشور برای چند ساعت صف های طولانی در جایگاه‌های سوخت ایجاد کردند.

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، او با بیان اینکه سفر تعداد زیادی مسافر با خودروهای شخصی به شمال کشور برای چند ساعت صف در جایگاه‌های سوخت ایجاد کرد، افزود: با توجه به اینکه هوا گرم بوده و تعداد مسافران به سمت شمال کشور زیاد و جایگاه عرضه سوخت نیز محدود بود، جایگاه‌ها کشش این موضوع که حجم عظیمی خودرو به جایگاه‌های سوخت مراجعه کنند را ندارد.

شرایط  ایران در موضوع بنزین همانند گذشته نیست

او ادامه داد: این موضوع با برخی شایعات مبنی بر اینکه کمبود بنزین در کشور وجود دارد، همزمان شد، بنابراین ازدحام در جایگاه‌های سوخت در مناطق شمالی بیشتر شد.

نماینده مردم علی آباد کتول با بیان اینکه شرایط کنونی ایران در موضوع بنزین همانند گذشته نیست، یادآور شد: در تحریم قبلی ایران به واردات بنزین نیاز داشت و نگرانی‌هایی در این زمینه ایجاد شده بود، لذا  همین موضوع سبب شد که سنای آمریکا ایران را تحریم بنزینی کند چون اطمینان داشت تولیدات ایران پایین و تقاضا بالا است و می‌تواند تنش‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

تولیدات بنزین پاسخگوی نیازهای کشور است

او با اشاره به اینکه در حال حاضر خوشبختانه تولیدات بنزین وضعیت مناسبی دارد و می‌تواند پاسخگوی نیازهای کشور باشد، افزود: تا پایان سال جاری نیز 12 میلیون لیتر دیگر به ظرفیت تولیدات کشور اضافه می‌شود، لذا میزان نگرانی با همین میزان مصرف به صفر می‌رسد.

قره خانی ادامه داد: اگر مردم مصرف خود را افزایش دهند و این افزایش معنادار باشد، با توجه به قیمت بنزین وزارت نفت باید تصمیمی اتخاذ کند چراکه در آن صورت تولیدات داخلی تکافو نکرده و باید از خارج وارد شود.

او با بیان اینکه در صورت واردات قیمت بنزین گران‌تر بوده و هزینه های حمل و نقل در زمان تحریم‌ها افزایش می‌یابد، اظهار داشت: مردم با صرفه‌جویی در مصرف می‌توانند میزان مصرف سوخت را مدیریت کنند تا سهمیه‌بندی و افزایش قیمت رخ ندهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: با مصرف کنونی سوخت مردم نگران کمبود بنزین نباشند و اگر در موج دوم سفرهای تابستانی نیز سقف مصرف را رعایت کنند، سهمیه‌بندی رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید