Iranian Agriculture News Agency

در قالب دو برنامه «رودررو» و «پیشران» تماشا کنید

شبکه چهار، از دیپلماسی اقتصادی تا چالش های نوآوری در کسب و کار

شبکه چهار، از دیپلماسی اقتصادی تا چالش های نوآوری در کسب و کار

شبکه چهار سیما به صورت هفتگی سه شنبه ها دو مجله سیاسی و فناوری «رودررو» و «پیشران» را به نمایش می گذارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجله «رودرو» امروز سه شنبه 16 مرداد، با موضوع (دیپلماسی اقتصادی، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی) پخش می شود.         

در این گفت و گوی زنده تلویزیونی که به صورت زنده ساعت 19 پخش می شود، کمال دهقانی فیروز آبادی (نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس)، دکتر فداحسین مالکی (سفیر سابق ایران در افغانستان) و دکتر سیدجلال ساداتیان (سفیر سابق ایران در لندن) با یکدیگر به گفت و گو می پردازند.

در برنامه امشب، چالش های نوآوری در کسب و کار ایران واکاوی خواهد شد.

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) برای رتبه بندی کشورها در شاخص جهانی نوآوری، جمهوری اسلامی ایران جهش 10 پله ای داشته است. اما نکته قابل توجه اینکه به رغم رشد رتبه کلی کشور در سال های اخیر، برخی از ابعاد که به ورودی های نوآوری برمی گردد رتبه مطلوبی ندارند و این ضعف و عدم توازن در رتبه ابعاد، نباید با رشد قابل توجه و رتبه بسیار خوب ابعاد دیگر که منتج به بهبود در رتبه کلی شده است، نادیده گرفته شود.

برنامه «پیشران» نیز به بررسی این شاخص ها می پردازد و به این سوال مهم پاسخ می دهیم که  چرا در بعضی از شاخص ها رتبه خوبی نداریم.

دکتر محمد صادق خیاطیان مشاور معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر فرداد زند مدیر گروه پلت فرم  دفتر پژوهش‌ها و نوآوری‌های تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک (پَـنـتِـد) دانشگاه صنعتی شریف میهمانان امشب این برنامه هستند.

«پیشران» به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان از صفر تاصد کسب و کار در شرایط اقتصاد فعلی بازار و حمایت از کالای ایرانی با حضور اساتید و کارشناسان حوزه های مرتبط می پردازد.

«پیشران» عنوان مجله دیگری از شبکه چهار سیماست که سه شنبه ها ساعت 21 پخش می شود. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید