Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تا سال آینده کنکور باید حذف شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور رئیس مجلس در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که رئیس مجلس بر لزوم حذف کامل کنکور تا پایان دوره مجلس دهم تأکید کرد.

تا سال آینده کنکور باید حذف شود
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور علی لاریجانی گفت: جلسه امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که یکی از موارد مورد تأکید ایشان مسئله حذف کنکور بود.

وی توضیح داد: لاریجانی معتقد است برگزاری کنکور به شکل فعلی استرس‌زا است و بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را دچار مشکل می‌کند به همین دلیل کمیسیون آموزش باید برنامه‌ای برای حذف کنکور تا پایان این دوره مجلس داشته باشد.صحبت‌های آقای لاریجانی ناظر به این موضوع بود که امروزه در بسیاری از کشورها دانشگاه‌ها به‌صورت مستقل آزمون برگزار می‌کنند و فرد پذیرفته‌شده بعد از انجام مصاحبه جذب دانشگاه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی دیگر از موارد مطرح‌شده در این جلسه این بود که وضعیت فعلی برگزاری کنکور مطلوب نیست. سال‌ها از تصویب قانون حذف کنکور می‌گذرد ولی هنوز این اتفاق رخ نداده و فقط اضطراب خانواده‌ها باقی‌مانده است.

به گفته میرزاده، موضوع تأمین مالی آموزش‌وپرورش یکی دیگر از بحث‌های مطرح‌شده در این جلسه بود و تأکید شد که باید از روش‌های مختلف همچون بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و درآمدزایی آموزش‌وپرورش استفاده شود. در همین باره در خصوص ارتقا مسائل مرتبط با مهارت‌ها و خوداشتغالی نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

وی در پایان یادآور شد: موضوع مهاجرت تحصیلی به‌ویژه به کشورهای همسایه نیز موردبحث قرار گرفت و تأکید شد که باید علاوه بر بهبود وضعیت علمی دانشگاه‌ها، شرایط برای فعالیت بیشتر و آزادانه‌تر دانشجویان در داخل مهیا شود تا این دانشجویان جذب دانشگاه‌های خارجی نشوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید