Iranian Agriculture News Agency

کمک 12هزار دلاری دولت استرالیا به کشاورزان

برای حمایت از سلامت روحی خانواده‌های کشاورزان در خشکسالی بودجه ۱۱.۴میلیون دلاری در نظر گرفته است

کشاورزان استرالیایی برای مبارزه با خشکسالی بی‌سابقه از دولت 12هزار دلار کمک نقدی دریافت می‌کنند. مالکوم تورنبول، نخست‌وزیر استرالیا روز یکشنبه به مزرعه‌ای در مرکز ولز جنوبی نو رفت تا اعلام کند که برای مبارزه با خشکسالی یک بسته کمکی به ارزش 190 میلیون دلار اختصاص داده که شامل خدمات سلامت روح و روان کشاورزان و خانواده‌هایشان هم می‌شود.

کمک 12هزار دلاری دولت استرالیا به کشاورزان

تورنبول شرایط برخی از کشاورزان را تراژیک توصیف می‌کند. او می‌گوید: «شما غذا را سر سفره ما می‌آورید، فیبر و مواد مغذی را به بدن ما می‌رسانید. ما هم پشتتان را خالی نمی‌کنیم.»

این موضوع بعد از تصمیم دولت برای افزایش طرح کمک هزینه به خانواده‌های کشاورز از سه سال به چهار سال اتفاق افتاد. دولت همچنین با تغییر برخی قوانین به 8هزار کشاورز دیگر امکان دسترسی به این کمک هزینه‌ها را می‌دهد. اینکه این بسته کمکی چقدر تفاوت ایجاد کند هنوز مشخص نیست.

اشلی گمبل، دامدار، در نزدیکی توومبا در کویینزلند زندگی می‌کند و از آینده نگران است. او می‌گوید 12هزار دلار ممکن است شکم بچه‌هایش را سیر کند اما کمکی به مزرعه نمی‌کند. این مبلغ از هزینه غلات و یونجه هم کمتر است. اما تورنبول از این رقم دفاع می‌کند و وعده می‌دهد تا اوضاع را از نزدیک کنترل کند.

در این بسته، کشاورزان می‌توانند برای گرفتن کمک‌های مشاورزه‌ای لازم نیست به شهر دیگری بروند. دولت سعی کرده تا مشاوره سلامت روان را هم آسان‌تر کند. به گفته تورنبول 11.4میلیون دلار برای حمایت از سلامت روحی خانواده‌های کشاورزان در نظر گرفته شده است.

با این طرح، کشاورزان می‌توانند بدون حضور فیزیکی در جلسات و از طریق تلفن یا اسکایپ مشاوره بگیرند. تورنبول می‌گوید دولت کاملا درک می‌کند که آب و هوای خشک در روحیه بسیاری از کشاورزان تاثیر گذاشته است. او می‌گوید: «خیلی‌ها نمی‌توانند از لحاظ روحی با این خشکسالی کنار بیایند. خیلی‌ها به شهر نمی‌روند،‌ وقت کافی ندارند، خجالت می‌کشند.»

فیونا سیمسون، رئیس فدراسیون ملی کشاورزان، در بیانیه‌ای اعلام کرد:« کمک کردن به کشاورزان و خانواده‌هایی که با استرس و فشار خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند امری بسیار حیاتی است.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید