Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان شیلات:

صیادی کشتی‌های چینی در آب‌های ایران صحت ندارد

صید فانوس ماهیان با هدف توسعه آبزی‌پروری و جلوگیری از خروج ارز

ایانا-کشاورزی: حضور کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمین جنوب ایران، برداشت درستی نیست، زیرا ما ۵۰ تا ۶۰ شناور داریم که تمام سهامداران آن ایرانی هستند و حدود ۲۵ درصد این شناورها ممکن است ساخت چین باشند.

صیادی کشتی‌های چینی در آب‌های ایران صحت ندارد

رییس سازمان شیلات ایران بار دیگر حضور کشتی‌های صیادی چینی را در آب های سرزمینی کشور رد کرد و گفت: ۱۰۰ درصد شناورها متعلق به شرکت‌های ایرانی هستند و فراتر از ده مایل از ساحل، ماهیان ریز را صید می‌کنند.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن صالحی اظهار داشت: حضور کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمین جنوب ایران، برداشت درستی نیست، زیرا ما ۵۰ تا ۶۰ شناور داریم که تمام سهامداران آن ایرانی هستند و حدود ۲۵ درصد این شناورها ممکن است ساخت چین باشند.

او با بیان این که شناورها ساخت اروپا، ژاپن، تایلند، ایران و چین هستند، تصریح کرد: در راستای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در سال جاری، تقویت شناورسازی‌های داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی گفت: شناورهای مذکور در آب‌های سرزمینی صید نمی‌کنند و از این رو تاثیری در صید سنتی ما ندارند.

او ادامه داد: این شناورها در دریای عمان و در آب‌های مشترک عمان و ایران و حتی پاکستان هستند و ممکن است بعضی از آنها از کاپیتان‌ها، متخصصان و صیادان خارجی استفاده کنند، زیرا دانش و تکنولوژی صید ماهیان ریز را در کشور نداریم.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در صید با رشته قلاب نیز از کارشناسان هندی استفاده می‌کنیم، زیرا در گذشته دانش این نوع صید را در اختیار نداشتیم.

او درباره عمق صید توسط شناورها گفت: این شناورها در مناطقی که عمق دریا بیش از ۳۰۰ متر است، صید ماهیان ریز و یا فانوس ماهیان را انجام می‌دهند و در واقع آنها صید میان آبی دارند و به هیچ وجه تور آنها به کف دریا و به عمق نمی‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که عمر ماهیان ریز یک سال و نیم است، اظهار داشت: ماهیان ریز برای تهیه پودر ماهی مورد نیاز کشور و به منظور توسعه آبزی‌پروری کاربرد دارد و به این ترتیب از خروج مقادیر زیادی ارز جلوگیری می‌شود.

او خاطر نشان کرد که سال گذشته شناورها ۲۴ هزار تن فانوس ماهی صید کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید