Iranian Agriculture News Agency

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با ایانا :

برخی از نمایندگان دنبال منافع سیاسی و جناحی هستند

ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین با بیان‌اینکه رئیس‌جمهور باید بار دیگر امید را به مردم بازگرداند به خبرنگار سیاسی ایانا گفت: سئوال از رئیس‌جمهور حق نمایندگان مجلس است اما زمان مناسبی برای این امر نبود.

برخی از نمایندگان دنبال منافع سیاسی و جناحی هستند

او درباره دلایل این موضوع اضافه کرد:هم‌اکنون رئیس‌جمهور در حال ترمیم کابینه اقتصادی کشور و تدابیر لازم برای مواجه با مشکلات و چالش‌های اقتصادی است. بنابراین هم‌اکنون به لحاظ وضعیتی که هم در داخل کشور داریم و هم توطئه‌هایی که دشمنان ما با هدف ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور تدارک می‌بینند، زمان مناسبی برای طرح سئوال از رئیس‌جمهور نبود.

رئوفیان، با بیان‌اینکه بخشی از نارضایتی‌ها و ناآرامی‌هایی که در غالب تظاهرات خیاباتی بروز کرده، برنامه‌ریزی شده و بخشی هم به دلیل فشارهای اقتصادی و بیان اعتراض‌ها و مطلبات مردم بوده است، گفت: به نظر می‌رسد همه اینها زمینه‌ای را برای طرح سئوال از رئیس‌جمهور پدید آورده است که در واقع این  مساله کمکی به وضع موجود نمی‌کند.

او با بیان‌اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد ،انسجام  وحدت و یکپارچگی نیاز داریم، تاکید کرد:سئوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهوری و اعلام وصول آن حکایت از افتراق بین قوه مقننه و مجریه و نه اتحاد و همدلی دارد. ضمن‌اینکه سئوال برخی نمایندگان مجلس نه از باب استفهام و قانع شدن از توضیحات رئیس‌جمهوری است بلکه به‌نظر می‌رسد برخی از نمایندگان به‌دنبال منافع سیاسی و جناحی هستند.این درحالی است که انتخابات مجلس در پیش است و نمایندگان در این موقعیت حساس با هدف جلب آرای مردمی به نفع خود در انتخابات پیش‌رو دست به چنین حرکتی زدند تا بعدا مطرح شود ما توانستیم رئیس‌جمهور را به مجلس بکشانیم و از رئیس‌جمهور سئوال بپرسیم، پس به فکر مردم هستیم و دغدغه آنها را داریم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با تاکید براینکه اینها مسائلی نیست که به نفع مملکت تمام شود، اضافه کرد: بنابراین برخی از نمایندگان با هدف تامین منافع شخصی و جناحی و به دست آوردن رای مردم طرح سئوال از رئیس‌جمهوری را مطرح کرده‌اند این در حالی است که مردم نیز متوجه این موضوع هستند.

او اضافه کرد: با همه اینها سئوال از رئیس‌جمهور انجام شده است و امیدواریم رئیس‌جمهور در فرصت یک ماهه‌ای که پیش رو داشته است بتواند به دور از هر گونه به‌حاشیه رفتن در متن موضوع به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد و افکار عمومی را قانع کند و درنهایت صداقت آنچه را که واقعیت است با نمایندگان مردم درمیان بگذارد.

به گفته رئوفیان، مردم در سراسر کشور نسبت به مسائل پیش‌آمده حساس شده‌اند و منتظر شنیدن پاسخ سئوالات رئیس‌جمهور هستند و رئیس‌جمهور نیز در کمال سعه صدر و با حوصله و با استناد به آنچه که توانسته پاسخ قانع‌کننده‌ای برای درج سئوالات نمایندگان آماده کند، درصحن آماده شود. ضمن‌اینکه برخی از اشکالات در روش اداره کشور به ویژه در بخش اقتصادی کشور را باید بپذیرد و نباید آن را توجیه کند.

او با بیان‌اینکه رئیس‌جمهور ناخواسته دریک آزمون سختی قرار گرفته است، افزود: او  باید صداقت و شفافیت را در پاسخ به سئوالات مد نظر داشته باشد و بیش از این افکار عمومی را از پرداختن دولت به رتق و فتق امور کشور بی‌اعتماد نکند.باید به‌نحوی در صحن حضور یابد و پاسخ سئوالات را بدهد که امید را باردیگر به مردم بازگرداند و با ترمیم کابینه اقتصادی و اصلاح زیرساخت‌ها بتواند در مدت زمان باقی‌مانده از دولت خود به وعده‌های خود عمل کند. البته حل مشکلات همکاری قوا را می‌طلبد چرا که دولت به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده حل مسائل کشور برآید.

رئوفیان با بیان‌اینکه کشوردر شرایط حساسی قرار دارد، اضافه کرد: از یک طرف آمریکا کمر همت بربسته و ترامپ افکار عمومی را به بازی گرفته است. از طرف دیگر مساله مذاکره پایاپای مسئولان جمهوری اسلامی را مطرح کرده است و توپ را به زمین ایران انداخته است. این درحالی است که حرف‌های ترامپ قابل اعتماد  نیست.این موضوع در مورد کره شمالی هم رخ داد و ترامپ به وعده‌های داده شده عمل نکرد.در مورد برجام هم همین اتفاق افتاد.با این حال باید با تدبیر با این مشکلات برخورد کرد.

او در پاسخ به این سئوال که طرح سئوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور می‌تواند فرصتی را برای شفاف‌سازی در اختیار آقای روحانی قرار دهد، گفت: اگر لازم باشد آقای روحانی باید شفاف‌سازی کند.شاید چاره‌ای جز این نداشته باشد. اما آنچه که لازم‌تر است و باید آن را درنظربگیرد، حفظ وحدت و تمامیت کشور و پرهیز از هرگونه اظهارات چالش‌برانگیز است. البته رئیس‌جمهور قطعا مسائلی را دارد اما شاید نتواند آن را در تریبون آزاد مطرح کند.اما به هر حال سئوال نمایندگان مطرح می‌شود و رئیس‌جمهور پاسخ می‌دهد اما شفافیت و بیان موضوع  هم اهمیت دارد اما مهم‌تر از آن حفظ امنیت و مصالح کشور است که روحانی به این مسائل توجه دارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید