Iranian Agriculture News Agency

برگزاری سومین جشنواره غوره دشمن زیاری/ فارس، 15 درصد محصولات باغی کشور را تولید می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، بابیان اینکه این استان قطب تولید انگور در کشور است، گفت: بیش از 15 درصد محصولات باغی کشور در این استان تولید می‌شود.

برگزاری سومین جشنواره غوره دشمن زیاری/ فارس، 15 درصد محصولات باغی کشور را تولید می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمدمهدی قاسمی  در سومین جشنواره غوره دشمن زیاری در شهرستان نورآباد ممسنی گفت: در فارس انگور تقریباً در مساحتی حدود  65 هزار هکتار تولیدشده که از این مقدار  700 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

به گفته قاسمی، مقداری از این میزان  به‌صورت غوره و درمساحتی حدود 7هزار  هکتار در منطقه دشمن زیاری تولید می‌شود که ارزش دارویی و غذایی بسیار زیادی دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان  ایجاد زنجیره‌های تولید  و برند سازی محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار داده است.

قاسمی بیان کرد:  سازمان جهاد کشاورزی فارس به کسانی که در این راستا بخواهند زنجیره تشکیل دهند و فرآوری را در این مکان به انجام برسانند، با ارائه تسهیلاتی که تقریباً قرض‌الحسنه است از آن‌ها  در امر تولید برای به سامان رسیدن این محصول حمایت می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رستم و ممسنی در مجلس، بر توسعه صنایع تبدیلی و احداث گلخانه‌ها تأکید کرد و گفت: در این زمینه محدودیتی در استان وجود ندارد.

مسعود گودرزی در این مراسم گفت: تسهیلات روستایی ارائه‌شده باید در راستای تولید و اشتغال بکار گرفته شود.

سومین جشنواره غوره دشمن زیاری در شهرستان نورآباد ممسنی با حضور مسعود گودرزی نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مسئولان استانی و شهرستانی و با حضور پرشور باغداران و مردم بخش دشمن زیاری شهرستان نورآباد ممسنی برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید