Iranian Agriculture News Agency

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران:

احتمال نفوذ آلودگی به آب‌های زیرزمینی پایتخت وجود دارد

ایانا- اقتصاد: احتمال نفوذ آب آلوده در آب زیرزمینی وجود دارد، البته نمی‌توان نسخه کامل برای تمام شهر تهران پیچید.

احتمال نفوذ آلودگی به آب‌های زیرزمینی پایتخت وجود دارد

برخی در صفحات مجازی ادعا کرده‌اند که به دلیل کوهپایه بودن شهر تهران فاضلاب خانه‌های بالادستی در آب آشامیدنی پایین دستی‌ها نفوذ می‌کند و آلودگی آب‌ها را به همراه می‌آورد.

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران با تکذیب این موضوع گفت: البته منابع آلوده کننده می‌توانند آلودگی را به خاک منتقل کنند و سبب آلوده شدن آب‌های زیرزمینی شوند.

عباسعلی مصرزاده با تاکید بر اینکه آلودگی در فضاهایی که سطح آب زیر زمینی بالاست بیشتر اتفاق می‌افتد، به خبرنگار گروه اقتصادی ایانا توضیح داد: این مساله که شیب‌دار بودن زمین می‌تواند به این موضع کمک کند، بحث تخصصی است.

او ادامه داد: رتبه سطح آب، وضعیت بافت خاک به لحاظ منطقه و به لحاظ مکانیکی خاک نیز در این موضوع دخیل است. در برخی مناطق که حجم منبع آلوده‌کننده زیاد و سطح آب زیرزمینی نیز بالاست؛ همچنین بافت خاک قابلیت نفوذ آلودگی را داشته، این مساله اتفاق می‌افتد.

مصرزاده با تاکید بر اینکه فاضلاب‌های خانگی با لوله برای تصفیه و استفاده برای آبیاری کشاورزی منتقل می‌شود، گفت: در این خصوص امکان ورود فاضلاب به بافت خاک و منابع آب‌های زیر زمینی امکان‌پذیر نیست.

او در پایان با بیان اینکه بحث در این خصوص بسیار تخصصی است و احتمال نفوذ آب آلوده در آب زیرزمینی وجود دارد، افزود: البته نمی‌توان نسخه کامل برای تمام شهر تهران پیچید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید