Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی سه‌بعدی در اقیانوس سیستمی است

کشاورزی زیر آب: راه‌حل سه‌بعدی برای زمین و دریا

ساخت مزارع سه‌بعدی در اقیانوس‌ها راهی پایدار برای تولید مواد غذایی

چالش‌های تولید مواد غذایی باعث شده تا نیاز به راه‌حل‌های خلاقانه و پایدار بیشتر شود. شرکت‌هایی که در بخش‌های مختلف صنعت مانند کشاورزی و ماهیگیری فعالیت دارند خواستار تغییرات کلی در سیستم‌های فعلی هستند، چرا که این سیستم‌ها باعث کاهش تعداد ماهی‌ها در آب‌ها و نامساعد شدن شرایط زمین‌های زراعی شده‌اند.

کشاورزی زیر آب: راه‌حل سه‌بعدی برای زمین و دریا

در جزیره لانگ آیلند در ایالت نیویورک،‌ مانند برخی از مناطق دنیا بحران کمبود ماهی به دلیل ماهیگیری بیش از حد به سرعتی که ماهی‌ها نتوانند دوباره جایگزین شوند وجود دارد. مردم محلی به دنبال راهی جدید هستند تا صنایع مختلف را با هم ترکیب کنند. به همین ترتیب ماهیگیران و دانشمندان دور هم جمع شدند تا کشاورزی سه بعدی را درک کنند و آن را گسترش دهند.

کشاورزی سه‌بعدی در اقیانوس سیستمی است که در آن جلبک و حلزون‌ صدف‌دار دریایی شامل صدف سیاه و صدف چروک زیر سطح آب پرورش داده می‌شوند. در این سیستم که چندین گیاه در یک فضا کاشته می‌شوند نیازی به فیلتر و جدا کردن کربن وجود ندارند و در حال حاضر پایدارترین روش تولید مواد غذایی در کره زمین است.

این سیستم همچنین کربن را جدا می‌کند و اکوسیستم صخره‌های زیر آب را بازسازی می‌کند. از محصولات گیاهی و حلزون صدف‌داری که در زیر آب پرورش داده می‌شوند می‌توان به عنوان غذا، کود، غذای دام و حتی انرژی استفاده کرد. این یکی از روش‌هایی است که می‌توان هنگام تولید مواد غذایی تغییرات اقلیمی را مهار کرد. در این سیستم محصولات غذایی می‌توانند به عنوان فیلتر آب عمل کنند.

برن اسمیت، یکی از کشاورزانی است که مزرعه سه‌بعدی دارد، می‌گوید: «صدف سیاه تماما پروتئین کم‌چرب است و حاوی مقادیر بسیاری از امگا 3 می‌باشد. آن‌ها برای رشد نیتروژن را جذب می‌کنند...این مزارع در عرض یک هفته میلیون‌ها لیتر آب را فیلتر می‌کنند. صدف‌ها روزانه 190 لیتر آب را فیلتر می‌کنند.»

اسمیت در ادامه می‌گوید: «ما باید یک داستانی بگوییم که برای آینده مفید باشد. می‌دانید که تمام خبرهای مربوط به تغییرات اقلیمی و امنیت مواد غذایی منفی است. می‌توانیم بگوییم که اقیانوس‌ها فضاهای خالی هستند و ما فرصتی داریم تا چیز جدیدی بسازیم. از صفر شروع کنیم و مزارعی بسازیم که در آن‌ها اشتباهات کشاورزی و ماهیگیری صنعتی تکرار نشوند، پایدار باشند و سلامتی انسان را تهدید نکنند .»  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید