Iranian Agriculture News Agency

سهم 11 درصدی سمیرم از کشاورزی اصفهان

معاون فرماندار شهرستان سمیرم، گفت: بر مینای آمار سند توسعه سمیرم، 11 درصد کل ارزش افزوده بخش کشاورزی استان اصفهان در سال 93 متعلق به سمیرم است.

سهم 11 درصدی سمیرم از کشاورزی اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در سمیرم، محمدرضا عسگریان با تشریح سند توسعه شهرستان سمیرم در فرمانداری به نقش موثر ارزش افزوده در توسعه منطقه، اظهار کرد: این شهرستان در سال 1393 میزان 11 % کل ارزش افزوده استانی در بخش کشاورزی را متعلق به خود می‌داند.

معاون فرماندار شهرستان سمیرم با بیان اینکه بر این اساس شهرستان سمیرم رتبه اول استانی را در در سال 1393 در بخش ارزش افزوده بدست آورده است، اضافه کرد: سهم شهرستان سمیرم در همین سال 3 دهم درصد حوزه صنعت استان اصفهان است.

او از وجود 73 شهرک صنعتی در استان اصفهان خبر داد و با تأکید بر اینکه سهم شهرستان سمیرم از مجموع شهرکهای صنعتی استان اصفهان تنها 2 شهرک صنعتی است، گفت: شهرستان سمیرم به لحاظ تعداد کارگاه‌های فعال در شهرکهای صنعتی با فن آوری بالا رتبه 16 استان اصفهان را در اختیار دارد.

این مسئول شهرستان سمیرم با بیان اینکه فن‌آوری استفاده شده در واحدهای صنعتی این شهرستان در عنوان فن‌آوری بالاتر از متوسط، رتبه 14 استانی است، متذکر شد: این رد حالیست که شهرستان سمیرم در بخش فن‌آوری پایین واحدها رتبه 13 و در موضوع فن‌آوری پایین‌تر از متوسط رتبه 9 استانی را دارد.

محمدرضا عسگریان معاون فرماندار شهرستان سمیرم در تشریح جدول زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سمیرم، خاطرنشان کرد: این شهرستان در بخش زیرساخت‌های صنعتی، حائز رتبه 16 استانی در استان اصفهان است.

عسگریان، با اشاره به وجود 39 هکتار زمین قابل واگذاری در بخش صنعت شهرستان سمیرم، افزود: در قالب نسبت مصرف واسطه به ستاده، شهرستان سمیرم  در در موضوعاتی چون کشاورزی، ماهی‌گیری، ساختمان و ..... دارای مزیت بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید