Iranian Agriculture News Agency

رئیس فراکسیون عشایری در گفت‌و‌گو با ایانا:

باید برای عشایر اجاره‌نشین کاری کرد

مسیر عشایر توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف می‌شود و برخی حتی از عشایر اجاره می‌گیرند. رئیس فراکسیون عشایر در مجلس به ایانا درباه راهکار قانونی مقابله با این اقدام گفت.

باید برای عشایر اجاره‌نشین کاری کرد

هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «پیش‌تر منعکس کرده‌ایم که باید مسیر ییلاق و قشلاق عشایر حفظ شود اما متاسفانه راه‌ها و میان‌بندهای آن‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی یا تخریب شده است یا کاربری دیگری پیدا کرده است.»

قوامی درباره مشکلات عشایر حوزه انتخابیه خود نیز گفت: «میان‌بند عشایر در تخته ارکان، خراسان شمالی، توسط دستگاه‌های اداری تسخیر شده و مشکلات زیادی را برای عشایر ایجاد کرده است و در فاصله کوچ‌ها بسیاری از دام‌هایشان تلف می‌شود.»

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره راهکار این مسئله افزود: «افراد حقیقی یا حقوقی برای تصرف زمین‌ها باید از دستگاه‌های مختلف استعلام بگیرند و یکی از مراکز استعلام سازمان امور عشایری است. بنابراین با توجه به وظیفه این سازمان لازم است که آن‌ها اقدام قانونی لازم را انجام دهند تا فراکسیون عشایری نیز از اقدامات حمایت و پیگیری کند.»  

پیش‌تر کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایری، به ایانا خبر داده بود که علاوه بر دستگاه‌های اجرایی برخی از اشخاص حقیقی نیز مسیر‌های کوچ عشایر را تصرف می‌کنند و از آن‌ها اجاره می‌گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید