Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

​احداث ۳۲۲۸ هکتار گلخانه در استان تهران

صرفه‌جویی سالانه ۲۷۵ میلیون متر مکعب آب کشاورزی با اجرای روش‌های نوین آبیاری

ایانا-کشاورزی: از ابتدا تا سه ماهه نخست امسال ۳۲۲۸ هکتار گلخانه در این استان احداث شده است. ۷۰ هکتار از این سطح گلخانه‌ها در سه ماهه نخست سال ۹۷ احداث شده و توسعه گلخانه‌ها با نگاه دستیابی به بازارهای جدید انجام می‌گیرد.

​احداث ۳۲۲۸ هکتار گلخانه در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: از ابتدا تا سه ماهه نخست امسال ۳۲۲۸ هکتار گلخانه در این استان احداث شده است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری گفت: ۷۰ هکتار از این سطح گلخانه‌ها در سه ماهه نخست سال ۹۷ احداث شده و توسعه گلخانه‌ها با نگاه دستیابی به بازارهای جدید انجام می‌گیرد.

او خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ از سطح ۳۱۵۸ هکتار گلخانه در استان تهران، ۵۷۵ هزار تن سبزی و صیفی تولید شد که معادل حدود ۲۹ درصد کل تولید سبزی و صیفی گلخانه‌ای کشور است.

ذوالفقاری افزود: از این سطح ۹۲۶ هزار گل شاخه بریده معادل ۶۲ درصد کل گل شاخه بریده و ۳۶ هزار تن قارچ معادل ۲۷ درصد کل قارچ کشور در استان تهران تولید شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تعداد افراد شاغل به طور مستقیم در گلخانه‌های این استان را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعهد ما برای اجرای گلخانه در استان تهران در سال جاری ۱۵۰ هکتار است.

ذولفقاری درباره تنوع تولید در این گلخانه‌ها یادآوری کرد: ما تلاش می ‌کنیم آنچه که قابل کشت است به محیط گلخانه‌ای منتقل کنیم و قصد داریم بعضی از میوه‌های درختی نیز در گلخانه‌ها تولید شود.

او درباره اجرای روش‌های آبیاری نوین در اراضی کشاروزی استان تهران هم گفت: از ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان تاکنون ۵۷ هزار هکتار زیر پوشش روش‌های آبیاری نوین قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: با اجرای این سطح از سیستم آبیاری نوین ۲۷۵ میلیون متر مکعب آب در سال صرفه جویی می‌شود.

او گفت: اکنون سیستم های آبیاری نوین در ۵۲۰۰ هکتار از اراضی استان تهران در دست اجرا است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

ذوالفقاری تصریح کرد: به ازای هر هکتار اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او افزود: استفاده از روش آبیاری نوین علاوه بر کاهش مصرف آب، تولید را به لحاظ اقتصادی توجیه می‌کند زیرا موجب یکنواختی آبیاری و افزایش عملکرد می‌شود.

ذوالفقاری توسعه کشت نشایی را اقدام دیگری در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد و گفت: در استان تهران، تاکنون بیش از یک هزار هکتار کشت نشایی سبزی و صیفی و برخی غلات صورت می‌گیرد.

او اذعان داشت: تلاش می‌کنیم محصولاتی که قابلیت کشت نشایی دارند با این روش انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید