Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایاناخبر داد:

آمادگی نسبی کشور برای مقابله با تحریم‌ها

ایانا-کشاورزی: با توجه به اینکه بخشی از تحریم‌ها طی 2 تا 3 ماه آینده عملیاتی می‌شود در این راستا باید میزان توانایی کشور در تامین غذایی سنجیده شود. خوشبختانه گزارش‌های ارایه شده فعلی نشان از آمادگی نسبی این موضوع دارد.

 آمادگی نسبی کشور برای مقابله با تحریم‌ها

تامین نهاده‌ها از جمله کود و سم پس از تحریم به طور حتم با افزایش قیمت همراه خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی‌، آب و منابع طبیعی با اعلام این خبر گفت: در خصوص تامین نهاده‌ها از جمله کود‌، سم و غیره به طور حتم با افزایش قیمت و حتی با محدویت تهیه روبه‌رو خواهیم شد.

علی ابراهیمی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی بررسی اثرات تحریم‌ها بر تولیدات کشاورزی و فعالیت‌های مرتبط با آن مهم است، در گفتگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا توضیح داد: با توجه به اینکه بخشی از تحریم‌ها طی 2 تا 3 ماه آینده عملیاتی می‌شود در این راستا باید میزان توانایی کشور در تامین غذایی سنجیده شود.

او با تاکید به اینکه خوشبختانه گزارش‌های ارایه شده فعلی نشان از آمادگی نسبی این موضوع دارد، ادامه داد: التهابات قیمت‌ها می‌تواند برای مصرف‌کنندگان و فروشندگان آسیب‌زا باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های عملیاتی را با شروع فصل‌ها به کمیسیون کشاورزی‌، آب و منابع طبیعی اعلام می‌کند، افزود: البته توزیع سهمیه‌ای در حوزه کشاورزی مدنظر نیست و سهیمه‌بندی همیشه با رانت و فساد همراه بوده است.

نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به اینکه توجه به عرضه کنونی محصولات همچون کود که در پتروشیمی و بورس عرضه می‌شود باید مورد بررسی و نظارت بیشتری قرار گیرد، گفت: این موضوع سبب می‌شود تا نیاز کشور در این حوزه سنجیده شود. همچنین باید از تامین ارز در مورد  کودهای وارداتی مطمئن شویم تا افزایش چشمگیر قیمت را به همراه نداشته باشد.

او با بیان اینکه تصور می شود تحریم‌ها در حوزه کشاورزی اثرات کمتری داشته باشد، گفت: تامین امنیت غذایی همچنان در اولویت است و طی هفته آینده جلسه‌ای در این خصوص در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید