Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خواستار شد؛

پرداخت مطالبات چغندرکاران در اسرع وقت

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: مطالبات چغندرکاران و حق الزحمه ماشین‌های برداشت چغندرپاییزه در اسرع وقت پرداخت شود.

پرداخت مطالبات چغندرکاران در اسرع وقت

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، در نشست ساماندهی مطالبات چغندرقندکاران در کشت پاییزه افزود: مطالبات چغندرکاران و حق الزحمه ماشین‌های برداشت چغندرپاییزه در اسرع وقت پرداخت شود.

قاسمی تصریح کرد: به منظور سرعت بخشیدن در امرپرداخت مطالبات چغندرکاران،  نمایندگانی از کارخانه قند فسا و مرودشت جهت تبادل اطلاعات و تسویه حساب مشخص شده و ظرف یک ماه با کشاورزان به‌تدریج تسویه حساب شود و افزود: همچنین حق الزحمه ماشین‎‌های برداشت ظرف یک هفته پرداخت شود.

او با اشاره به سطح زیر کشت هزار و 300 هکتاری چغندر قند پاییزه در فارس، افزود: این کشت نسبت به سنوات گذشته توسعه چشمگیری داشته، بدیهی است که در گام اول به دلیل تجربه ناکافی به نتایج عملکرد مطلوب نرسیم.

قاسمی با اشاره به اینکه بررسی کارشناسی بیانگر مناسب بودن چغندر قند پاییزه با شرایط اقلیمی فارس است، افزود: با توجه به الگویی بودن این کشت در انتخاب زمین، نوع بذر مناسب با شرایط اقلیمی، داشت و برداشت محصول، هدایت، حمایت و نظارت بیشتری از کشاورزان صورت گیرد.

او با بیان این‌که به دلیل اهمیت کشت الگویی چغندرقند پاییزه، بیمه این محصول از اعتبارات جاری سازمان صورت گرفت، افزود: مشکلات خارج از اراده کشاورز، شامل بیمه شده، مسئولین امر بیمه چغندر قند را با اولویت دنبال کنند.

قاسمی با اشاره به ضرورت بررسی میزان و علت خسارت چغندرکارانی که دچار ضررو زیان شدند، افزود: تنها راه جبران خسارت بیمه است.

قاسمی در پایان با اشاره به تاثیرکاشت چغندر قند پاییزه در تناوب زراعی،  سودآوری برای کشاورزان در کنارصرفه جویی در مصرف آب و هزینه‌ها،  افزود: تجربه امسال در کشت چغندر قند با همه مشکلات، تجربه خوبی بود، بنابراین در کشت‌های پیش‌رو با آسیب شناسی و بهره‌گیری از این تجربه، موفق تر هستیم.

احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به مناسب بودن کاشت چغندر قند پاییزه در شرایط اقلیمی این استان و لزوم توسعه کشت این محصول، گفت: جهت افزایش عمکلرد چغندر قند پاییزه در کشت‌های آتی به دنبال اصلاح روش مدیریتی و به کارگیری امور به‌زراعی و به منظور توسعه کشت به دنبال بیمه تمام خطر هستیم.

به گزارش ایانا، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و صندوق بیمه چغندرقند پاییزه برای اولین بار در سطح تقریبی هزار و 196 هکتار و با 197 بیمه‌گذار، بیمه شد و این بیمه 3 دفعه تا  پایان آذر 96 تمدید شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید