Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

امنیت غذایی با حمایت از بخش تولید امکان‌پذیر است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: امنیت غذایی جامعه با حمایت از بخش تولید؛ امکان‌پذیر است، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.

امنیت غذایی با حمایت از بخش تولید امکان‌پذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در دیدار با مدیرعامل شرکت مرغک بزرگترین واحد تولید جوجه یک‌روزه در کشور افزود: امنیت غذایی از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است و با توجه به شرایط موجود؛ این مهم با حمایت از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی امکانپذیر می‌شود.

خمسه اظهار کرد: تامین امنیت غذایی مردم از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

او به موقعیت استان قزوین در بخش کشاورزی به ویژه دام و طیور اشاره و گفت: این استان با ظرفیت تولید سالانه 65 هزارتن تخم مرغ و 60 هزا تن مرغ گوشتی جز شش استان برتر کشور در تولیدات این محصولات است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه در بخش صنعت دام و طیور  در استان قزوین سرمایه‌گذاری  خوبی انجام شده بر ایجاد شرایط مناسب برای توسعه رونق این واحدها تأکید کرد.

حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی و بسته بندی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جهاد کشاورزی استان آمادگی لازم را برای جذب سرمایه گذار در بخش صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی را دارد.

فاطمه خمسه در دیدار با شهردار و  اعضای شورای اسلامی شهر بوئین زهرا با بیان این مطلب افزود: شهرستان بوئین زهرا به عنوان قطب مهم کشاورزی توانمندی زیادی برای توسعه دارد.

او اظهار کرد: این شهرستان با توجه به داشتن پتانسیل مستعد در بخش کشاورزی علی الخصوص وجود باغات پسته می‌تواند محصول خود را با برند خاص به بازار داخلی و خارجی عرضه کند.

خمسه یادور شد: جهاد کشاورزی برای توسعه طرح‌های بخش کشاورزی در بخش صنایع تبدیلی و بسته بندی آمادگی لازم را برای جذب سرمایه‌گذار دارد.

او تصریح کرد: احداث باغ آموزشی با توجه به اینکه شهرستان بوئین زهرا شهرستانی پسته خیز است می‌تواند مرکز مهمی برای توسعه باغ پسته باشد.

خمسه خاطرنشان کرد: وظیفه جهاد کشاورزی صیانت از اراضی کشاورزی است و با اجرای طرح‌های شهری و خدمات شهری را رعایت حفظ اراضی کشاورزی  هیچ‌گونه مخالفتی نداریم.

این مقام مسئول یادآور شد: تعامل جهاد کشاورزی و شهرداران می‌تواند در صیانت از اراضی کشاورزی نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید