Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی بین‌المللی اصلاح مولکولی برنج در رشت

مرکز بین المللی برنج آسیای مرکزی و غربی(سوارایس) به برگزاری دوره آموزشی بین‌المللی اصلاح مولکولی برنج در شهرستان رشت اقدام کرده است.

برگزاری دوره آموزشی بین‌المللی اصلاح مولکولی برنج در رشت

به گزارش خبرنگار ایانا در رشت، این دوره با هدف افزایش تولید برنج با کاهش سطح زیر کشت، کاهش مصرف آب و کاهش استفاده از مواد شیمیایی و با استفاده از ارقام جدید برای اصلاح گران گیاهان در حال برگزاری است.

شرکت‌کننده‌ها در این دوره کوتاه مدت با مارکرهای ملکولی و کاربرد آنها در مطالعه تنوع ژنتیکی، آنالیز جایگاه‌های کنترل کننده صفات کمی و انتخاب به کمک نشانگر آشنا خواهند شد. به علاوه، شرکت‌کنندگان با برخی ابزارهای بیوانفورماتیک و بیان ژن آشنا خواهند شد.

مرکز بین‌المللی برنج آسیای مرکزی و غربی CWARice، محور برنامه‌های توسعه‌ای پ‍‍‍ژوهش، آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی، کشورهایی از جمله افغانستان، ایران، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و آذربایجان هست.

این دوره آموزشی به مدیریت و سازماندهیCWARice  در تاریخ هشتم مرداد آغاز و تا 14 مرداد ادامه دارد.

این دوره با همکاری موثر مؤسسه تحقیقات برنج کشور، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور و موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در حال برگزاری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید