Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

تامین مالی «زنجیره ارزش» اساس توسعه کشاورزی قراردادی است

ایانا-کشاورزی: برای موفقیت و پایداری کشت قراردادی لازم است وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌ها و اقدامات آموزشی، ترویجی، مالی، بازرگانی و... خود را در راستای توسعه و تکمیل زنجیره‌ها جهت‌گیری کند.

تامین مالی «زنجیره ارزش» اساس توسعه کشاورزی قراردادی است

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تامین مالی زنجیره ارزش مبتنی بر قرارداد، پایه و اساس توسعه کشاورزی قراردادی است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد خالدی در اولین نشست هم اندیشی «تبیین الگوی کشاورزی قراردادی و ارایه رویکردها و جهت‌گیری‌های آتی» که با حضور قائم مقام معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، مجریان طرح‌های ملی، نمایندگان معاونت‌های تخصصی و شرکت‌ها و موسسات وابسته به وزارتخانه، نماینده بانک کشاورزی و معاونین برنامه‌ریزی و اقتصادی کلیه استان‌ها در سالن توسعه وزارتخانه برگزار شد، بر اهمیت توسعه زنجیره‌های ارزش و کشاورزی قراردادی برای سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان بخش کشاورزی تاکید کرد.

او با تبیین مزیت‌های کشاورزی قراردادی و الگوها و تجربیات کشورهای مختلف در این زمینه، یادآور شد: برای موفقیت و پایداری کشت قراردادی لازم است وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌ها و اقدامات آموزشی، ترویجی، مالی، بازرگانی و... خود را در راستای توسعه و تکمیل زنجیره‌ها جهت‌گیری کند.

خالدی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی در توسعه کشاورزی قراردادی، تصریح کرد: تامین مالی زنجیره ارزش مبتنی بر قرارداد پایه و اساس توسعه کشاورزی قراردادی است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به تغییر رویکرد بانک کشاورزی و صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برای تامین مالی زنجیره‌های ارزش مبتنی بر قرارداد، انتظار می‌رود معاونت‌های تخصصی و استان‌ها بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده برای دستیابی به اهداف تعیین شده در کشاورزی قراردادی بهره‌مند شوند.

او با تشریح وظایف بخش‌های مختلف، بر وظیفه‌مندی دستگاه‌های مرتبط در راستای پیگیری ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی و تفکیک وظایف و انجام اقدامات لازم برای توسعه کشاورزی قراردادی در چار چوب زنجیره ارزش تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید